Tabung Elektronik

Wednesday, February 16, 2011

PHONE CALLING; LOW VOICE

Lepas angkat call, berhubungan dengan seorang member tadik;

my dear roomie (roomate) gelak-gelak masa I masuk bilik.
The thing is, masa aku dapat call, aku guna suara perlahan. Then, keluar bilik.

And my roomie said; "Wawa dah ada boyfriend ehhhhhh...." *sambil sambung gelak.

Yes, I single babe. why?

Me; "Heh, gapo die ain?"

Roomie; : "hehehe. Wawa cakap dengan bf ea.." gelak-gelak lagi sambil tutup muka dengan kertas, baca nota nak exam kot. Kot la.. Ain tak rajin macam ni selalu kan?hahahahah

Me; "heh. Takde2. Apasal ain tanya macam ituuu?" *sambil buat muka badak..aku tak paham derrrr.

Roomie; " La, tadi wawa borak guna low voice (NAMPAK SANGAT KALAU BORAK CAKAP KUAT KAN. HAHAHAHA) ingatkan cakap dengan bf. kiki. Lepas tu wawa keluar bilik. Ingatkan malu..."

Me; "Hm, hehehe taklah. Borak dengan member dekat Kuantan. Perempuan okek. Peremphuann. "

& % & % & %

Begini kisah dia.

A friend of mine, akma. She lost her father a week ago. Meninggal sebab sakit. Saya tak boleh nak bagitahu sebab saya tak berhak berkongsi dengan anda semua.

Terkejut saya. terkejut. terkejut. Apatah lagi dia. Apatah lagi keluarga beliau.

Sedih babe. This is my bestie friend. And i wasn't there with her. Memang tak dapatlah nak jumpa dan sebagainya. sebab kekangan jarak.

Aku rasa tahun 2011 ni bukan lah permulaan yang begitu baik dari segi perkembangan emosi. Banyak cerita sedih. Dan lebih sedih, I keep remember the sad stories rather than happy moment. (tengok, takde s pon. moment, not moments.)


Anyway, takpelah. cerita lain entri lain. okay?

So, yang call tadi tu akma. I called her, sebenarnya. Because she text me earlier. Cakap teringat dekat abahnya. Siapa yang tak teringat babe. kalau aku, aku memang dah pengsan sebab menangis. dan terkuburlah jugak blog Daddy's Daughter ni. Nampak tidak? Betapa seorang bapa memang mempengaruhi gila hidup anak2 dia?

Nama bapak je pon ada dengan nama anak. Bin dan binti nama ayah. Setakat ni, nama mak belum ada.

Teringat masa masuk asrama teknik dulu. Sikit punya homesick kan, aku memberontak dalam hati. Kenapa nama abah je ada? Nama umi takde, mana boleh. lepas tu menangis (tipu). Heh, malu gila ingat., Bongook laaaaaa. Benci haku. Takpelah. zaman tak matured. ;P

Okay, sambung cite. Sambung cepat, nak tidur dah.

Yang tadi tu, saya borak guna suara perlahan sebab sebak weyh. Sedih.
Kau tahu jelah. Orang punya cerita sedih (general issues) aku sedih. Cerita sendiri sedih, aku lebih lagi sedih.

Tapi aku tak jadi la menangis bagai nak rak, sebab akma sangat cool. Dia tak menangis pon. Jadi, dalam hidup tak perlu over sangat ea kau tu, wa. Lempang kang.

So, untuk menenangkan hati beliau, dia bukak cerita lain. Bukan aku.
Kemudian, Aku pulak bukak cerita lain. Cerita menjahit. Please lah kan?
Hahaha
kemudian gelak-gelak, sebab cikgu menjahit cakap tangan aku keras. bahasa mudah, ganaih beno aku ni tang menjahit. hahahaha

Malu kejap.

Cerita lain, jangan couple. nanti abah tanggung dosa.

~ Dosa anak dara, ayah yang tanggung. Sehinggalah wanita ini berkahwin, makanya suaminya pulaklahtanggung dosa. Gituu~

Dosa-dosa lain jugak. Semua.

Nampak tidak, rasional keluar bilik, sebab takmau menangis depan roomate, guna suara perlahan sebab sebak. Tiada alasan lain.

Ain.. Ainn.. hahaha kelakar benau kamu ni.

p/s:
Katakan tidak pada jiwa sensitif. hahahahahaha












4 comments:

Anonymous said...

and i know how she feels. sedih, yes. until now. tapi kene kuat untuk mereke yang masih mengharapkan kekuatan dr kte. rindu pd ayah, ase nak g ikot dye. tp kte kne hdup utk mrk yg maseh memerlukn. tanggungjwb blom habes. hopefully akma pn same2 kuat :)

hykiza puteri said...

wa wa i like this one. nice piece.
"jangan couple. nanti abah tanggung dosa.Dosa anak dara, ayah yang tanggung. Sehinggalah wanita ini berkahwin, makanya suaminya pulaklah tanggung dosa"

tiba2 teringat kelas parenting dulu2 br. tu pun ckp mende yg sama =)

NajwaZin said...

Anonymous a.k.a aini; tu lah yunk. i need to be strong for people around me. tQ 4 ur advises k. i really appreciate it . =)

hykiza; tulah..kadang2 kite lupa. saling mengingatkan.
and kadang2, kita tak tahu pasal benda ni. so, kongsi ilmu lah sikit2. haha eventhough saya bukan yang layak berkongsi ilmu agama ni.

hykiza puteri said...

btul2 yg baik itu kita kongsi sama =)