Tabung Elektronik

Friday, June 10, 2011

Tak Payah Nak Love Me Like Crazy Sangatlah Okay?


Baiklah, ada orang berhutang budi dengan saya. Tentang entri lepas. Entri proses kematangan.

Berhutang dengan terhutang ada beza tahu?

Berhutang: Kau kena bayar, KAHKAHKAH

Terhutang: Kau tak payah bayar. KAHKAHKAH

Jadi, faham sendiri2,please? ;P

And, welcome BEARy much too.


& & &

Sesiapa rajin baca paper (surat khabar) semalam?

Semalam, alkisah aku terbukak paper New Straits Times. Selalunya memang tak pernah belek detail. Aku mana minat English ni. Tapi nasib baik kesedaran datang semalam. Baca satu topik yang hot sangat. Gila hot.

There is no cure for cheating hearts- Chok Suat Ling

Dr. Rohaya Mohamed, naib presiden kelab the obedient wives (OWC), telah memberi statement yang anda boleh nilai sendiri jika kelihatan cukup bijak atau sebaliknya.

..:: Women must serve their husbands like 'first-class prostitutes' ::..

what for? >to keep him from straying and to prevent greater social ills< Dr. Rohaya

Beberapa isu yang memenuhi benak fikiran aku:

1. Really? So semua isteri kena pergi lorong belakang Haji Taib menuntut ilmu pelacuran. Begitu?

2. Perkahwinan tu berlandaskan unsur seks semata. Kah?

3. Tiada cinta dalam konsep pelacuran. *orang yang ada phD cakap camni. isu yang beliau kaji.

Malunya, kenapa minda kita tersekat dekat sini? Haiyo! beberapa surat respons dalam NST, daripada komuniti (bukan melayu) menunjukkan rasa tidak puas hati dan TAK menyokong statement 'bijak' di atas.

Come on. Ada banyak perkara yang boleh improve kan hubungan suami isteri. Tambahan pulak, tak semua lelaki curang pada setiap isterinya. Ya, perkara sedemikian memang ada terpampang di dada dada akhbar. Tapi, aku tak pasti korang tahu fakta ni ke tak. Paper akan highlight isu isu yang panas-panas (i.e kes curang, buang bayi et cetera) demi keuntungan. Cerita baik2 ni jarang pulak nak siar kan? Lebih kurang movie la. You guys memang akan tertarik tengok cerita KL Gangster berbanding cerita atau filem Ustaz Amirul. (konon je la eh)

Katanya KL Gangster ada moral yang banyak. Trust me, cuba tanya budak2 sekolah yang pergi tengok semalam, moral apa yang kau dapat? Sebab post diorang aku tengok, 'Aaron Aziz style gila doh' 'KL Gangs. Best gilaa!'

Takkan ada yang cakap, 'Jangan join Gangs. bahaya!' 'Aku insaf tengok KL Gangs.'

Dialog nasi lemak Farid Kamil lagikan orang ingat daripada hadith, ni aku cakap aku. Mungkin kau hafal semua hadith. Aku bercakap orang yang sama dengan aku je. Jangan terasa. Nanti cepat bongkok eh eh. haha

Biar aku simpulkan dekat sini bahawa: Orang akan ingat yang tak senonoh berbanding senonoh. Terutamanya adik2 yang belum matang fikirannya. take note benda ni eh. Aku tak cakap semua. Majoriti, ya.

Pulang kepada topik asal kita tadi, aku rasa tak semua manusia (lelaki dan perempuan) berpenyakit seperti tiger woods - serius dia berpenyakit dan memerlukan terapi. Jadi, tak perlulah lelaki mahupun perempuan cuba menjadi pelacur atau gigolo kelas atasan untuk berkhidmat untuk suami isteri masing2. Aku tegas mengatakan, perkahwinan tu tak berkiblatkan nafsu sahaja. It is more than that. Beyond.

We have to do something. This is an urge, menyentap segala urat saraf aku. How can a Dr. gave this statement? Another world controversial issues come up after the tsunami case by someone famous jugak. Cukup-cukuplah. Lepas satu, satu.

If they sound intelligent, go ahead. Unfortunately they are not.

Yang buat aku lemah lagi. Non-Muslim pun reti hal hal sivik macam ni. Tambah2 kita pulak yang Islam.

Betullah apa Allah cakap, back to the Qur'an for any issue.

Dialah jawapan yang terbaik.

Back to basic. Mari kita baca Qur'an sama sama hari ni.

Kita bukan gelakkan orang yang buat kesilapan, tapi kita refleks diri kita sendiri. We might do the same thing. Tapi Allah dah tunjuk dulu. Selalunya, orang yang selalu membuat kesilapan, dia lebih disayangi Tuhan - dikritik dicaci ke apa. Allah mahu beri petunjuk. Sama ada kita nampak dengan tak nampak. Kan?




No comments: