Tabung Elektronik

Wednesday, July 20, 2011

INI BUKAN MADAH BERHELAH

Entri ni tak digalakkan untuk dibaca sambil dengar lagu Ziana Zin. Lagu NajwaZin takpe. KahKah *sorry. takde mood nak ketawa pon.

Baiklah, tanpa membuang masa, ayuh lajukan kayuhan jemariku memetik kunci2 keyboard lappy ku demi memeberitahu sesuatu utk anda.

Petang tadi, bukak FB (padahal tetiap malam siang pagi pon bukak) Tetiba dapat mesej dr kekandaku versi perempuan. Versi lelaki belum lagi *entah bila nak muncul entah. haha

My kekanda wrote this : Baca ni soo touching (sebab so dah dieja soo, memang touching bebeno ini) dan disertakan link sebuah blog.


Kalau berkesempatan, baca lah semua link2 yang ada dalam situ.
Aku ni, jenis kepoci memang menyempat je baca semua. Biasa lah. Hidup bagai tak lengkap tanpa ambik tahu kisah masyarakat. Kisah sampah masyarakat pon aku kena ambik tahu. Tengok nature study aku la, ye tak?

Baiklah. Jangan risau dengan kekepocian ai.

Uols. Anda akan dilanda, naluri sebegini 'eh eh. entri apa ni tak tacing ponnn?'

Kalau baca link kat atas saja memang tak mencukupi. Scroll ke bawah - author blog ada kisah lain yang menyayat hati. Readers lelaki (majoriti) khususnya, aku tahu tabiat korang malas membaca, jadi aku sangat bersenang hati menolong untuk pendekkan cerita. Dah, dengar sini.

Moon- merupakan penulis link blog yang aku kasi ni.
Entri-entri menyayat hati dibuat khusus untuk adik iparnya yang bergelut dengan kanser ok. Ada tumor dalam otak.
Dikesan ketika masih dalam pantang. Dibedah pertama kali ketika dalam pantang.
Masa Norma (adik ipar Moon) sedang mengandung, dah mengadu pening2.
Masa dalam pantang tu dah teruk2 pulak. So, refer la Hosp Serdang, then transfer Hosp KL.

Lebih menyayat hati, 1st anniversary pun disambut dekat hosp.
Masa ni memang nampak ketabahan seorang insan bergelar suami.
Baru setahun jagung usia perkahwinan diorang, dah diuji ujian berat sebegitu.
Anak baru berapa hari dah berpisah dengan mak.

Kak norma tu dah dibedah tempat yang sama sebanyak 5 kali ye kawan2.
Sebab ada infection (nanah) di tempat luka itu.
2,3 kali masuk icu.

Aku baca jugak, ramai readers bagi feed back --> rawatan alternatif lain. Banyak gila cadangan.
Rakyat Malaysia sesungguhnya rakyat yang concern ^__^
Family diorang dah bawak dah pergi kat pusat rawatan hidayah,
yang Ashraf Muslim teraju dengan bakal bapak mertuanya.
*artis gak yang interframe.

Kak Moon pun tinggalkan akaun bank adik ipar dia kat blog tanpa pengetahuan adik ipar dia sendiri (suami kak Norma) utk meringankan sedikit sebanyak beban which is to me sooooo kind. Dan yang aku tahu, sampai ada beberapa readers buat jualan kek, jualan album dll utk tolong family ni.
Perbelanjaan utk pesakit kanser besar. Bukan makan ubat sekali kebah camtu.

Yang paling latest aku baca entrinya, chemo pon tak jalan dah utk kakak ni.
Tumor yang dah dibuang masa awal pembedahan dulu tinggal 20% je. Tapi lately, ia makin membesar.
kanser dah sampai ke tahap ke-4. Ni yang terakhir kan?
But, they still expect for a miracle happen. Sekarang, baby kakak ni pun dah mencecah 5bulan.

Kalau baca aku tulis, memang tak touching. Baca sendiri entri2 kak moon itu.
Nescaya anda rasa kepiluan tersebut.

Jadi, aku pun tak tahu nak tolong dengan cara macam mana selain doa.
Aku letak no akaun kakak Norma kat sini.
Jika anda sudi menyumbang sedikit kewangan, anda sentiasa dialu-alukan.

0107 00 686 77528 (CIMB)
Pastikan yang nama yang keluar adalah NOORMAWATI *kalau xsilap ehhh.

Kalau tak caya sumber aku, korang boleh godek2 sendiri setiap link. Tak larat aku nak menggodek balik. hehe. Ada urusan.

Tapi, kalau tetiba pop uo nama NAJWA SUHAILI. Ce jangan bubuh duit tu.
Akak tak pernah bukak CIMB okek.


Itu saja entri kali ni ye.


Selamat menitiskan air mata semua.
Aku nak menangis terkenang kena buat pilot study. Ini lebih annoying.
Takyah cerita lagi. Esok aku cerita. *esok tu belumpasti hari yang mana ok.


P/s Acik kema pon saya rindu.

(susulan aku rindu cik kadangkala. Pasni ada la cik lain komen 'cik yang ni wawa tak rindu? cik yang tu wawa x rindu?


PAYAH PAYAH. hahahahaha

Sorry sebab bajet femes.

No comments: