Tabung Elektronik

Wednesday, August 10, 2011

Iftar Jama'ie


Quote from Najihah Saiful Anwar:

We don’t use people to build a great Masjid. We use the Masjid to build great people.

Thanks for sharing.

Tadi, aku tak berbukak puasa dekat rumah sendiri. Berbukak puasa di rumah majikan, hikhik. She needs my help. Sebab suaminya menjemput a few people (Chinese Beijing ke Guangzhou ke aku tak pasti) tapi bukan Chinese Malaysia. hikhik :)


Total semua: 30++

Stok imam imam belaka. Cakap dengan tetamu bahasa Arab. Menangis orang gaji sementara dekat dapur nak faham.
Haha

Tapi bini dia terjemahkan balik lah. :D

Oh okay. Tak hairan pun diorang nak cakap apa. Aku lapar. hehe kurang sopan di situ.

Kitorang tak masak berat berat pun. Cuma tolong masak spaghetti ajo. Nasi Arab ditaja oleh suaminya, datang dari kedai Hadramawt.
Sedap juge. Ke aku yang lapar mentekedarah tak hengat. maafkan saya. HIDUP perlu jujur.


Rumah majikan saya terletak di Taman Harmonis. Tadi masa nak pergi rumahnya, lalu di hadapan rumah Arwah Sosilawati dan Setiausaha Parlimen *agaknya- Mashitah.

Style kan, tak payah letak gelaran. Harap korang kenal.

Ya, rumah di situ sangat cantik cantik belaka.

Macam nak pengsan aku tengok, maaf, kebatakan melanda. Perut pun dah berzikir, hormon pun meloncat-loncat sana sini.

Lepastu, memang kena stop tulis dah la.

Kebarangkalian merepek sangat tinggi, + (plus) kerja banyak. BANYAK. serius banyak!



p/s jangan tanya, "wawa, tak try usha-usha ke mana berkenan. Imaammm tuuu!!"

Jawab aku: "haha, tak sempat. Lagipun Imam ni duduk jauh-jauh. Aku pun tak reti mana pakai chopsticknyaa. haha"

Perasan.



Kilik bawah. Nak bagi duit raya kat nenek n atuk. Thanks!

2 comments:

HafizahNik said...

sengal.lenkali promote sket fiza kat drg :)

NajwaZin said...

Hahaha Alaaaa. nak ke? Kalau tak wawa stop dorang, jangan balik Cina dulu. hehehe

reti kecek cino dop? haha