Tabung Elektronik

Monday, March 12, 2012

JANGAN JADI BANGANG SANGAT BOLEH?


Aku geram ni.

Aku stress dengan budak group aku.

Aku tak faham dengan orang kahwin awal ni.
Aku bukan sengaja nak kaitkan marriage orang dengan kerja sekolah (read: assignment)

Tapi...............................

Pantang lah kalau nak buat discussion atau suruh submit progress report, memanjang kau cakap

"I need to ask my husband first"

Apa jadahnya. Kau nak tanya, kau tanyalah. Perlu bagitahu aku ke?
Nak cakap, susah nak keluar rumah lah kalau dah berlaki?

COme on lah. Kata kahwin awal, mesti laki kau faham kau ni student. Komitmen dekat study kena jaga, sama macam komitmen dekat suami.

Helo. Helo. Helo.

Sabtu ada buat discussion. Suruh semua hantar Literature Review on SUnday.

Aku dah agak dah, kalau mintak Isnin, kau mesti hantar Selasa.

Tadi mesej aku, "SOrry, today I am busy. Can I submit on Tuesday?"

Haram jadah gila punya lambat.

Kau busy apa nih? Cuba cerita dengan aku?
Oh ye, kau tak payah cerita. Aku nak angkat call kau pun malas. Bajet aku nak dengar lah cerita kau yang tak berapa best.

BOLEH TAK JANGAN MELIBATKAN MARRIAGE DENGAN STUDY?

Untuk kawan kawan di luar sana yang gatal nak kahwin, sila letak ayat ni dalam kepala masing2.

Kalau tak ready dengan tanggungjawab, tolonglah jangan kahwin awal. Ada orang, dia boleh survive kahwin awal. CGPA mencanak naik lepas kahwin. Bukan setakat dean's list, entah2 4 flat setiap sem.

TETAPI

Kalau kau duduk luar, lepas tu kelas pukul 10pagi kau masuk pukul 10.30 pagi. SETIAP HARI...
Kau ready sangat ke tuh dengan marriage and study?

Kelas 11.30 kau masuk 11.45. Esh pelik aku dengan orang ni.

KahKah.

Sabtu lepas dah bahagikan part memasing. Kitorang kena buat research proposal dan conduct research.

Sister yang dah kahwin ni, part dia kena buat introduction sahaja. Sikit je. Operational definition dengan Conceptual Definition.

Aku punya part buat Questionnaires. Soalan yang nak ditanya pada interviewees.

Tadi baruuuuuu je bukak emel.

Boleh sis ni bagi Questionnaires (part aku kena buat dan aku dah siapkan semalam)

MOTIF????

Intro nya kau nak siapkan bila???


CABAI-ness. (read: aku mencarut)

Orang macam ni aku tahu tactic dia. Dia tak tahu buat, tapi menyibuk buat kerja orang.,

Pissed off


Tunggu kau esok.




1 comment:

adikk said...

oloh bekengnyoooo...