Tabung Elektronik

Thursday, March 1, 2012

TEBAL



Today is my day.

Huh?

Hotak la my day kan.

Something happened.

Like serius malu. :(


Sekarang, dekat uia ada Halal Fair. Tapi aku rasa baik tukar lah kepada 'Food Fair'. Konfem insyaAllah semua barang jual dekat sini Halal.

Tapi macam tak ada lah nampak 'halal' tu ditekankan sangat, yang aku maksudkan semua gerai atau booth ada simbol halal. Tak tunjuk pun. Semua booth homemade choc, strawberry cicah choc, pisang cicah choc, marshmellow and biskut panjang panjang siram choc..

Tetiba ada booth Uncle Bob jugak. Tapi make sense lah semua makanan pun ada konsep halal. Cuma aku tak pasti lah mana yang 'fair'nya. Baik kau tukar Pasar Malam Fair pun okay sebab ada kedai baju baju. Jual tudung bla bla.

Do you get me?

Tak kisahlah. Meh dengar cerita yang menebalkan muka aku ni ha.

Tengahari buta pun nak buat hal.

Sadis!

Masa tengah tunggu one of my friends untuk lunch together-we-are, aku duduk lah senyap senyap dalam hall CAC tu. Dalam kesenyapan itu, suara MC memecah keheningan. Dia buat announcement.

"Siapa tengah sedih hari ni, ada kejutan buat anda. Jangan sedihsedih. Pengumuman ni buat pelajar dalam hall. Peniaga pun boleh join. Siapa ada IC boleh datang ke depan sekarang. kami ada sediakan hadiah istimewa hari ni.."

Kebetulan aku duduk dekat area pentas kan. Depan stage. Meja MC dekat depan situ je. Konfiden baik punya aku jalan menonong bawak IC.

Dan dan je sampai meja. Aku bagilah IC. Sekali tengok muka committee macam dah berkerut. Kenapa agak agak?

"Sis, birthday sis hari ni ke? Kita nak yang birthday hari ni"

Damn!

Aku: "eh, ye ke? Ada mention ke?''

Dengan senang hati MC cakap dia ada sebut birthday.

Aku tak dengaaaarrrrrr okaayyyyyy! Babun.




Malu kau jangan cerita. Bukan lah ada orang nampak. Tapi macam 'apasal aku confident sangat hari ni' Alaaaaa. Ni lah masalah. Hahaha

Bongekkk laaaaa.

Confident kurang salah, terlebih pun salah.

Aku salahkan MC tu hari ni. Kau kena praktis banyak sikit. Suara tu jangan pondan sangat. He is a guy.

Mana nak letak muka aku yang serius comel ni?

:(









3 comments:

adikk said...

ohhhhhhhhhhh kenapa memalukan begitu???

adikk said...

kenapa kita balik x pegi mana2 pon? =(

Anonymous said...

HAHA. cantek, akhirnya kantoi jugak! haha. tak taw nape aini ingat wawa da tak update blog. since wawa da deactivate fb aini pun tak terfikir wawa update jek blog. haha. ok boleh stalk u hari2. i like :D