Tabung Elektronik

Tuesday, April 17, 2012

EMO LAGI


Ada je benda yang nak kena marah lagi.
Pelik lah budak budak ni. Bila nak grow up?
Dah sampai universiti, benda benda kecik pun nak kena tunjuk lagi?

I know. Some parts, we have to guide their way.
However, kalau isu sekecil semut pun nak kena tanya..
LETIH.

Aku ni sekarang dah 3rd year.
Kebanyakan subjek lain pun subjek Level 3. Ada 2 subjek level 4. (Final Year)

Ceritanya, macam ni.

Satu subjek ni. Ada 2 assignment.
I am not the leader.
Ada 2 guys dalam 1 group. 5 of us are the second gender.

Untuk assignment first, macam macam halangan dah tempuh.
Alhamdulillah. Dapat juga pujian dari classmates.
Berbaloilah tak balik rumah sebulan.

Untuk assignment ke2.
Presentation.
Madam dah bagi outline sejak minggu pertama lagi.
Date untuk semua group pun sama.
Cuma 1 group akan present 2/3 tajuk. Ikut turn ah.

For the first turn, aku tak ambik port.
Tak reti nak bergaduh dan berebut dengan assignment lain.
So, biar leader (lelaki) yang handle budak budak nih.

To make it short.
Supposedly, group kitorang (group last) present Isnin lepas. Semalam lah.
Nasib baik.

1kulliyyah, bilik semua terkunci.
So, kelas cancel.
Melompat budak budak ni.

Yang tak bestnya.
Esok lah present kan.
Tetiba budak budak ni mesej.

Tanya aku, reti tak buat Quiz dengan flash.
Esok nak present. Hari ni baru terkincit kincit nak buat.

LAST MINUTE.
Aku tak suka.
Bukan tak nak buat.
The fact is, I dont have the skill pun. Tapi takpelah.
Mungkin boleh belajar.

Cuma Jangan last minute lah.

Aku mesej lah leader.

Sebelum tu, he said: 'Nak buat quiz. Jadi menarik sikit'

Aku reply: 'Kerja last minit. Tak menarik nye'

Dia; 'Kau tak boleh expect semua orang reti buat flash.bla3'

Point aku:' memang semua orang tak reti buat flash. tapi kalau plan dari cuti sem hari tu, 
dah tentu lah kita boleh cari jalan nak buat.'

Aku pun ada assignment lain. Ada discussion group lain. (seperti sekarang) Ni pun tengah tunggu budak2 ni datang.

Then he replied.

"ko sorang je lah betul. ko sorang jelah buat kerja ikut planning. sorry aku xdapat nak buat macam yang ko nak"

KE SITU PULAK.

p/s: sabarlah banyak banyak.

Aku tak tahu nak cakap macam mana.
Dah, last last aku pulak yang sedih. Macam kan aku ni jahat sangat.



2 comments:

camellia a.k.a came said...

wawa..jgn sedih2..be tough ok :) klu dh buat kje grup,mmg cmni..just be patient ok..

adikk said...

amnoi memanjang emonyee..hehehe