Tabung Elektronik

Monday, December 10, 2012

HATI LEMBUT

Tapi, lagi bosan bila...

Orang yang kita sayang suka ungkit masa lampau kita dekat orang lain.

Cerita berulang-ulang dekat someone else.

Kononnya tak nak kita tahu.
Sebab kalau kita tahu akan kecil hati.
Tapi sebenarnya..

Bila dah tahu bila 'orang lain' yang bagitahu sambil gelak gelak..
Itu lebihh kecil hati.

Maybe it's my fault to have this kind of fragile heart.

However, because of my this 'fragile heart' lah that turns me out to be one of good psychologist.

At least tak dapat jaga hati sendiri sepenuhnya, jagalah hati orang lain juga.

My second sis pernah tanya, 'kenapa kau cepat merajuk?'

Once upon a time (ecece) di waktu aku kanak-kanak riang gembira..
That was me yang suka merajuk.

Considering me, anak ke4, hampir bongsu.
Itu salah satu penyumbang.
lagi satu, kalau orang tak buat, aku taklah merajuk.

That question, from my sis pun boleh buat aku menangis lagi.
Sebak.
Sebab dalam fikiran aku, apasal orang nampak aku yang suka merajuk ni teruk? (automatic thoughts)
kenapa tak disalahkan orang yang suka cakap lepas tanpa fikir.
Tuhan bagi otak and akal, guna!

Tapi ada satu lagi sebab.
Aku terjumpa ni masa aku sekolah.
Ni penyumbang besar jugak kenapa aku di bidang ni sekarang.

I'll tell you when my birthday is turning up.

Insya-Allah. Sekiranya masih ada nyawa.

:)

Today is my mom's Birthday.

Happy Birthday UMI.
I love you even though you love to nag more. HAHA!

I love you// can't describe my feeling much better.

10.12.2012
Thanks Allah for giving me my best mother.
Tambahkan kesabaran dalam hati dia untuk berdepan dengan anak yang banyak kerenah macam aku.
hehe.

No comments: