Tabung Elektronik

Friday, March 8, 2013

ASSIGNMENTS

Punya lah tak best title post entry ni. 
Kan?
Tak best bagi kau, lagi tak best bagi aku. :(
HAHA

What to do, babeh?
Still and officially undergraduate students. 3 months to go. *gulp

21st March, on Thursday, in 2 weeks. 
Few assignments to submit!
2 midterm papers to study!

Pengsan.

Belum study dah nak pengsan. HOHO
Actually, paper Experimental Psyc berat. Kena buat eksperimen 5. 
3 by groups, 2 individual reports.

Tadi pergi consult jumpa Dr. 
Banyaknya salah. 
APA style salah!
Stress aku camni.
Yang format tu memang aku buat.
Front page saja. 
Ee. Please lah segan. 
Sambung masters konon. 
Giving cynical smile to myself. 

-_-

Dr. tak nak bagi re-do pun. :(
Berapalah agaknya dapat.
Sedih. 
Yang ada aku bengang sikit. 
Ada part groupmates buat kesalahan..
Contoh: the experiment.Daud examined bla bla

Yang betulnya.
The experiment. Daud examined bla bla.

Nak marah banyak banyak sem ni, tak ada hati dah. 
Suka hati lah labu. Nak re-do pun Dr. tak kasi. 
Dia suruh improve next 4 reports. 



Ni, neuron aku tengah bebas bergerak.
Tengah break dance secara rawak. 
Ini namanya stress!
HAHAHA



Gambar gambar otak ni bukan aku sengaja upload nak berlagak sebab belajar otak ke hapa. 
Tak tak.

Ni one of my assignments for Islamic Aqidah.
Title: Miracle of Brain. 
(group work)

Sejujurnya.
Aku tak lantik diri sendiri pun jadi ketua bagi mana mana groupwork. 
Tapi aku ambil inisiatif sendiri untuk jadi pusher. 
Lantak lah kau nak label aku gila kuasa, ke. Gila dominan ke. 
Perempuan tak sedar diri ke.
Asal assignment jalan je, aku happy. 

Mana taknya, aku risau dengan leader group.
Satu subjek sampai 5 assignment. 
Yang dah berhantar 2. 
Tapi.. Nak kena remind tarikh bagi hantar. Boleh pulak tak perasan. 
Kau tahu je lah. Melayu kan.
Orang over sikit, mengumpat. 
Tapi, dah kalau kau leader kerja tak jalan macam mana?

Yang leader lagi seorang nih. 
*sigh
.
.
.
Aku nak marah kesian. 
HAHA
Junior. 
Aku bagi dia jadi leader sebab dia lelaki. 
Dah yang semua member perempuan. 
Tak ada hal. 

Sat lagi, next class dia overslept.
Awal sem lagi je pun. HAHA
Next class datang tu, dia tidur dalam kelas.
Amboii dikkk. Kau tu dah lah duduk depan ustazah. Tidur baik punya sampai ustazah habis berkhutbah.

Selalunya attendance, ustazah (Dr.) akan sebut nama satu satu. 
Elookkkkk je Dr. sebut nama dia, sikit pun tak terganggu tidur ok?
HAHAHAHA

Lepas tu, kawan dia tolong cakapkan 'yes'.
:D

Dia mengaku dekat aku, dia banyak repeat paper. 
Pasal terkeluar cerita ni, sebab aku buat discussion dekat library. 
Tak boleh biarkan groupmates decide. 
Sorry to say.
Kalau setakat buat dekat cafe, borak borak dah tentu kan?
Dengan material (bahan rujukan tak ada).
jap lagi member member kau jerit jerit nama kau. Memang tak lah nak siap.

Yang ironinya, ramai gilaaaaaa budak 2nd and 3rd year yang tak tahu kedudukan Discussion Room dalam lib. 
LaHawlawaquwwata illa bIllah. 

HAHAHA

Kau faham ke kedudukan aku sekarang?

Sambung cerita budak tadi. 
Dia tak jumpa disc room kitorang sebab dia tak kenal groupmates kitorang. Then aku pulak duduk membelakangkan cermin. 
He said; "Saya kenal akak seorang je. Tadi dah jumpa." 
"Saya ni repeat paper banyak kak. Dekat kelas tu nak kena kenal banyak juniors. So memang susah nak cam orang."

Tergelak aku. :D

Listen, adik adik. 
Please don't sentap sentap.
Tolong lah berubah demi masa depanmu.
Aku ni bukan sekadar cakap kat blog. 
Aku akan push semua orang. 
Please lah. Aku nak berjaya bukan sorang sorang.
Orang gila je nak berjaya sorang sorang ni.

As long as kau dapat result baik, kau terapkan budaya buat assignment macam aku train budak budak previous semester..

Sampai sekarang, groupmates baik dengan aku. Tak ada yang buat muka. 
Berani? (Cehhh! HAHA)

Kita berkawan, bukan sebab nak buat kerja je.
Job satisfaction perlu ada.
Bila ada yang tu, baru lah work performance kau improved.

I am not a good leader, but I am really a good pusher. 
Let's see the final result okay?

p/s: Kalau tak, tak adanya setiap sem orang akan cop nak group sama. Tapi you need to put efforts together. Bukan jadi parasit. Markah banyak nak, kerja tak nak buat. Tu yang aku merempan-rempan sebelum ni. 


Buat sama-sama, sebab faedahnya dapat sama rata. Tu je. 



No comments: