Tabung Elektronik

Monday, September 12, 2016

Eid Adha 2016 yang Paling Bahagia


Dalam banyak hari, kita menghitung masa.
Dalam banyak ketika, kita dihambat oleh masa.

Bagi kes aku, aku yang dulu malas.
Sekarang rajin berfaedah.
Rajin tak perlu disuruh.
Ikhlas tak perlu dipanggil.
Kalau masih di bangku sekolah, dah tentu jadi pelajar contoh.

Untuk malas yang berlalu, rajin sedang melambai ke arahmu.
Pergi tolong jangan buat uturn.

Sempena eidul adha paling bahagia tahun ini, aku memutuskan utk mengorbankan sikap malas aku.
Berlalulah kau. Tinggalkan sisa rajin ibarat semut semut halus merayap di sekitar rumah.

Biar sisa rajin ini jadi habit untuk aku membesar dan menempuh segala cabaran hidup.

Malas boleh pergi terjun bangunan sekarang. Kau boleh bunuh diri jangan kembali.
Kau suicide tak masuk neraka.
Kalau manusia suicide, tak bau syurga.

Memilih. Dulu, jalan ini yang dipilih.
Istiqamah pada pilihan yang ada adalah fasa jihad kedua.

Najwa Suhaili Bt Nazipah..
I know you can do it..
We are starting every single thing over again.
Kita jalan dengan baby steps.
Esok kita langkah macam remaja.
Lusa kita berlari bagai sudah dewasa.
Tulat kita hati hati macam orang tua-tua.

All the best. Hwaiting Baby King!
Pray
Patient
Persistent
Perseverance.
Bismillahitawakkaltu 'alaAllah.

No comments: