Tabung Elektronik

Sunday, July 4, 2010

EH EH BUDAK NI.

Hai! Ingat atau tak pasal anak muridku, iQbal semalam?

Dia tak mahu belajar. Haip, haip. Ish2.. Rupanya sebab sepupu-sepupu bertandang ke rumah. Kan saya pernah bagitahu anda semua, tahap pemikiran dia macam tak berapa matang, like her mom told me. And I’m telling you, for now. Hahahahampeh.

Sampai saja depan rumah, tiba2 ada seorang kanak2 perempuan tegur,

“Mama, ni ke cikgu Iqbal?”

Mama; “ha’ah. Ni la dia.”

Sejurus lepas tu, mama iQbal terus cerita *sesi pergaduhan iQbal dan adiknya. iQbal tengah menangis dalam bilik bibik. Okay, saya tahu dah, memang tak jadi punya tusyen kali ni. But, it’s okay.

Actually, my lecturer went to Al-Amin school, ambil kad laporan prestasi belajar.

Mama; “sebenarnya hari ni I baru balik ambik kad report budak2 ni. iQbal pesan, mama jangan lah pergi,”

Anda tak rasa pelik kan?

Beliau menambah, “dia takut I marah dia la. He got no A’s. But many E’s.”

Teacher; “ermm.oo..yalah kan.” (Kalau aku pun aku takut weyh!haha)

But I know, she is very understanding mama, ya Allah, penyabarnya dia, Tuhan saja tahu.

Anda jangan adorable sangat dengan saya sebab jadi cikgu iQbal, (macamlaaah ada!!hahahaha) tapi sebaiknya you, guys adore lah his mom. Mak mana nak ada anak macam tu. Ada anak lelaki 2,3 orang pun pening (saya dapat rasa hahaha – sejak pergi rumah dia saya alami macam mana ada anak lelaki. Inikan pulak 6 anak lelaki. Wwhhoooshh!

Madam; “I dah jumpa dengan pengetua dia, sebab ada satu hari tu, iQbal taku nak pergi sekolah. Hari khamis. Sebab ada kelas Sains, dia takut dengan cikgu tu.”

For your info, people, iQbal ni baik sangat budaknya. Tapi, sekali kau buat messy, jaga kau! Dia memang tak mahu jumpa kau lagi dah. Macam situasi dekat atas ni. (teruklah sampai tak nak pergi sekolah,kan?) Apalah dah dibuat oleh cikgu sains tu agaknya ya?

Tulah, bila orang nak jadi cikgu, kau pun sibuk jadi cikgu. Bila orang nak kerja separuh hari, kau pun nak jugak. Bila pegawai kerajaan lain kerja masa cuti sekolah, kau boleh cuti. Eee.

This is the problem. Cikgu tak berdedikasi. Ibu bapa bayar mahal eyh hantar anak pergi sekolah swasta, serve la elok2. When something goes wrong, ada lah benda yang tak kena. Kalau tak dengan student, ,maybe kau yang ada masalah. Hahhahahaha. (wah! Laser mulut perempuan ni)

Selesailah isu dekat atas, mood iQbal pun dah okay. Then dia sambung main dengan adik dia, sepuppu dia. Main ultraman entah apa, saya tak pasti. Siap ada pedang2 lagi.

Okay, madam dah tinggalkan saya dengan anak saudara dia, Mira (10yrs).

Ya Allah budak perempuan ni, matang betul! Sembang dengan haku macam dia dah sebaya dengan aku. Tak padan baru darjah4!

Tengok lah apa dia buat dekat teacher, nah baca ya.. nak bagitahu mulut memang tak dapatlah.hehe

  • Kak Najwa dah kahwin ke?. Muka macam dah kahwin sikit. (Me;err yeke? >> her; ha’ah.lebih kurang) nasib baik dia cakap lebih kurang, kalau takk........wakakakakaka
  • · iQbal tu istimewa sikit kan? Susah tak akak ajar iQbal?
  • · Mira tak suka belajar, suka baca novel. (saya pun dulu2 macam tu jugak)
  • · Akak, tengok phone, ada game tak? Nak main.
  • · Akak, tengok gambar? (saya cakap, xpayahlah. Nothing special.) dia cakap: “oh, sorok bee eff (bf) ea?” -eeee....BUDAK NI! “ala, tipu akak xde bf?” “couple xde ke?”
  • · Akak, mira kan..
  • She changed nappy for baby (another 1 entertained(dihiburkan=p) by maid). Eventhough ganas sikit, okaylah, she is better than me. Aku kekok sikit. (tunggu anak sendiri ya, sayang) hahaha-bagitahu dekat future husband. Err, siapa saya tak tahu. -_-

    Budak-budak sekarang memang cenggitu kan? Matang nya lahai.

    Seingat saya, darjah 4 dulu dok menyorok belakang baju mommy & daddy saya lagi kalau ada orang datang tegur (strangers). I pemalu eyh. Malu sangat..hahah

    Itu pasal Mira.

    Sebelum madam saya naik atas, nak rehat ke tidur, (she looks very tired). Dia cakap macam ni kat saya,

    “Najwa sejak baik demam nampak berseri la,”

    I; “errr..hehe”

    Apasal heh? Anda tahu sebab apa?

    Saya rasa saya tahu. Saya pakai tudung pinjam, kakak (najihah) punya. Dia yang tak lama lagi nak kahwin, aura dia terkena dekat saya.

    Bukan aku yang nak kawen eyyhh!! ;p

*iQbal nampak huruf (jim) jawi tu macam kuda. siapa nak jawab tu?

mana ada macam muka bakal pengantin / pengantin? takde kan?

No comments: