Tabung Elektronik

Wednesday, July 7, 2010

MENUNGGU AYAHANDA DI KANTOR ^___^

Burrr...Sejuknya ofis daddy..Gagaga. Sejak ada kelas memandu ni, saya perlu ikut daddy pergi ofis, sebab melanggan dekat sekolah memandu Keluarga, orang Putrajaya memang familiar dengan sekolah ni. =)

Adik-beradik saya, dari abang sulung yang gagah & macho (aku tipu fakta yang ini-harap maklum), kak Ngah (cantik berdahi licin-dusta), kak Cik (lucu tapi maLu-haha tipu lagi), saya (..isikan tempat kosong..kah4) dan adinda (yang pemarah tapi cute-kata kawan2nya).

Sebab pakcik yang ajar lesen dekat kami ni, husband kepada kawan daddy masa dekat JPA dulu. Mungkin daddy nak jaga hubungan baik ke hapa, memang pakcik ni ajar secara berkesan ke, saya tak pulak tahu. Tanya daddy.

Okay, pagi2 kena bangun pukul6 pagi, tanpa ragu. Perlu bertolak ke kantor daddy pukul 6.3o. Tapi hari ni saya bangun 6.20, jadi macam lambat sikitlah sampai. Tapi tak apa. Daddy tak marah pun? I am a daddy's daughter,bukan?gaghahahahahaha ;p

Hari ni belajar turning point (betul ke nama dia?-whatever). Sumpah hari ni penat, semalam kaki cramp, hari ni bahu lenguh. Kalau ada sesiapa nak sponsor pergi spa ke, pusat refleksologi, memang saya akan volunteer macam tak sedar diri. Takkkan lah nak fikir banyak lagi? Mari!!rebut segala peluang yang ada di depan mata. *tapi sayang. itu semua cuma harapan,sekian. T___T

tadi saya suruh pakcik hantar pergi Alamanda. Hajatnya, nak jumpa kawan lama; Noor Liyana Awaluddin.
Dia teman lama saya, Sek. Men. Keb. Taman Melati. Memang kitorang macam belangkas, sebab kitorang je otai dekat kelas (siapa percaya, memang ah dia!haha). dalam satu kelas, ada 7perempuan aje. yang lain pengawas, jadi tinggallah kami berdua masa rehat, masa mana2 ajelah. Tapi, masa Ting.2, dia pindah Putrajaya. Sejak itu, kitorang dengan romantisnya saling mengutus surat. Comel, bukan?hahahaha

Atas sebab2 yang munasabah, dia tak dapat jumpa saya hari ni. Ada hal, jadi saya berjalan2 seorang bak lonely ranger dekat Alamanda. Saya jenis tak kisah, ade ke hal aku nak kisah? ececcee.tak baik bongkak wawa ;l
Naik bas Nadi Putra (kalau dekat KL-rapid KL), nak tahu tambang dia berapa? 50 sen! murahnya! murahnya!
Alhamdulillah hari ni jumpa orang baik2. Wanita tu, tolong tekankan loceng masa nak dekat sampai ofis daddy,saya ragu2 sikitlah.Blur2,naik bas tak sama macam kita naik kereta, kan? =) Thanx,beautie. May Allah bless you. Then ada beli Dunkin Donut dan sebungkus roti walnut buat daddy- beliau ni,workaholic sangat. beliau dah biasa tak makan lunch semua. Balik malam, baru dinner. tapi saya....aku malas nak cerita.hahaha

Sekarang dekat ofis daddy lagi. Tunggu beliau siapkan kerja. esok daddy kena bagi ucapan apa entah, he needs to sum up, re-check the important things la. Punyalah bagus teks ucapan daddy, saya baca. Daddy rujuk 5novel karya Indonesia (jangan pertikaikan kenapa dia tak rujuk karya novelis malaysia, aku sepak kang) dan antaranya:
  1. Ketika Cinta Bertasbih - habiburrahman shirazy
  2. Di bawah Lindungan Kaabah - hamka.

So, sebab itu saya kata jangan pertikaikan,kalau anda tilik nama novelis tu pun anda akan tahu kenapa, bagaimana dan sebagainya. Penulis yang maha agung idea dan cara penulisannya- anugerah Illahi, setitis dari keagungan Allah =) tengok,saya pun dah gatal nak bersastera jugak =P

Daddy; "dik,kita balik lambat sikit hari ni ok?"

Me; "ok," -ala,camne nak tidur niii> Sejuk, ya ampun! hahaha

Daddy;" abah banyak lagi tak siap ni, kita balik pukul12..nanti adik buat slide untuk abah ok."

Me; "guLp!ok!"

Daddy; "abah hantar naik ERL dulu nak?" -dia takut saya malas tunggu lama.

Me; "takpa, malas. Kaki lenguh malas jalan." - ala, gedik sangatlah kalau taknak tunggu. boleh update blog, ya tak?hehehe

jadi, sekarang tangan keras, tak boleh nak taip dah. idea pun dah beku sekarang ni.

Kita jumpa lagi, anda boleh tengok tv sekarang...bUrrrrR -___-

No comments: