Tabung Elektronik

Friday, December 3, 2010

KAWAN KAPAL

Kawan kapal; Friendship.

Kubiar kalam berbicara,
Menghurai maksudnya di jiwa,
Agar mudah kumengerti segala yang terjadi,

Sudah suratan Illahi.

Kubiarkan pena menulis,
Meluahkan hasrat di hati,

Moga terubat segala keresahan di jiwa,
Tak pernah kuingini.

Aku telahpun sedaya tak melukai hatimu,
Kasih yang lama terjalin berderai bagaikan kaca,
Oh teman maafkanlah diriku..

Oh Tuhan, tunjukkanku jalan

Untuk menempuhi dugaan ini,

Teman maafkan jika ku melukaimu,

Moga ikatan ukhuwah yang dibina..ke akhirnya


Aku tidak 'kan berdaya menahan hibanya rasa,
Kau pergi meninggalkan diriku,
Redhalah apa terjadi,
Usahlah dikau kesali,

Mungkin ada rahmat yang tersembunyi..

Boleh picit sini untuk dengar; Sahabat Sejati


Untuk teman-teman tersayang..
yang jauh di mata, tapi dekat di hati,
yang dekat di mata, melekat dalam doa. =)

p/s: yang jauh pun ada dalam doa.
Mana2 anda semua pergi, doakan kebahagiaan saya di dunia dan akhirat; doakan kesihatan saya..Doakanlah saya, semoga Allah merahmati kamu semua. insyaAllah.
Sama-sama kita doa okay!!

No comments: