Tabung Elektronik

Tuesday, February 1, 2011

HANIS; UPDATE

Ha Ha Ha Ha. Ketawa pada saat2 genting macam ni,orang akan pelik. Tapi, takyah la sedih sangat.
ketawa tu pengubat luka. Cis.

Sorry la adik, in case adik baca blog ni kan. Saya tak jadi sedih sebabbbbb:
Pertama kali telefon dia, saya sendiri lah yang bercakap. Suara dia boleh bangun tidur?? Kau ni prihatin ke tak sebenarnya dik? T__T

Abah dengan umi boleh tak lena tidur, dia senang hati tidur wey I tell you. THIS IS NOT FAIR!!! HAHAHAHA

Tanya dia, semalam buat apa? Ada menangis2 tak? meratap ke. haha
She said, " Eh, mana ada. Tengok movie. Bosan."

Eh, anda semua ni faham tak perasaan aku. Faham ke tak? Hahahaha
TOLONGLAH FAHAM.
Sudahnya, aku nak tergelak. Tapi tak boleh la gelak banyak sangat. Kuang ajo pulak bunyinya.
Berita terkini (lagi)
Kumpulan pelajar, yang kebanyakannya budak tahun pertama, masing2 bawah kawalan Global Medic Network. Agensi yang menghantar student pergi sana.
So, memang ada penjaga bagi budak-budak ni. Jadi, tak perlu risau lebih2. Wajar untuk risau, tapi tolonglah lupakan harapan nak pergi ambik anak, adik, saudara atau sesiapa yang terkandas dekat Mesir sana.
Silap hari dan minggu, kau yang nak jadi hero ni terkandas dekat airport sekali. Betu tak? Tunggu jelah kan. Duduk Malaysia senyap-senyap. Baca doa banyak-banyak. Solat hajat ramai-ramai.
Itu je yang terbaik.
Saya difahamkan, lapangan terbang Alex, masih berfungsi. Tidak ada sebarang penangguhan. Lapangan terbang Cairo yang bermasalah. Tapi saya dapat tahu, beberapa penerbangan dah dapat berlepas dari airpot cairo ke beberapa tempat seperti London. Tidak ke Malaysia.
Walau bagaimanapun, lapangan terbang Alex masih menerima penerbangan ke KLIA, namun berbahaya gila nak pergi sana tu. Perjalanan untuk ke Alex adalah berisiko. Sementelah, pelu melepasi Cairo (terletak di tengah: Mansoura- Cairo- Alex). Kalau takde kenal orang dekat sana, susah la. Nak2 pulak kenal orang Arab. Mana la adik saya nak cari geng pemandu teksi Arab kan? Kau ingat ini dekat Malaysia ke apa, boleh cari geng bas sekolah senang-senang masuk tv.


KENAPA TAK DIBAWA PULANG HANIS? Dekat atas tulah jawapan dia.

Kalau selamat di bawah pengawasan agensi, biarlah.
Kami (bagi pihak penjaga) mahupun mereka (pelajar-pelajar), masih menunggu tindakan dari kerajaan. Nak bawa pulang melalui jalan darat ke Jeddah atau Jordan, atau jalan laut, atau jalan udara (ni macam tipis- refer berita tv3)


Tak kisahlah balik ikut mana-mana pun. Asalkan semua selamat. Itu sudah pun memadai. Bukan begitu kawan-kawan Hanis? =)

tQ people for your concerns, do'a. Everything lah.

Kawan-kawan Hanis dan rakan2 yang lain, jangan sedih-sedihla. InsyaAllah everything will be fine.
Dalam masa dua tiga hari ni, mudah-mudahan ada berita positif untuk bawa pelajar Malaysia pulang. Tak kira lah student JPA ke, Mara ke, self-sponsored ke.

Kalau sedih, mintak tolong doakan banyak-banyak. Kalau u guys risau, parents pelajar apatah lagi.
Ha, lagi satu. Doakan budak-budak ni cuti lama sikit. Boleh aku honeymoon dengan adik aku.
Tu la kau dik, nak cuti balik Malaysia lagi. Kan dah panjang cuti ni?

*Aku tak boleh tengok berita, sakit hati*

1 comment:

NurIzza said...

najwa ader dua adik ker yg kt mesir??