Tabung Elektronik

Tuesday, March 15, 2011

Ku Mencari Hati Mulia

I do not know how to start this entry.

Satu lagi kedukaan bertandang.
Saya tak pinta pun.
Patutlah satu orang ni memberi keprihatinan yang lebih.
Memang patut.
Saya yang buta.
Buta hati, buta mata.
Sudah terang lagi bersuluh.
Jawapan diterima. T__T
Duka, it suits me. Really.
And it really hurts.
Apa yang orang tu cakap, saya pernah terfikir.
Cuma satu yang belum terjawab.
Selama manakah yang saya perlukan?
Sebulan, 2bulan, 3bulan atau 4 bulan?

Setahun ke?
I am trying my best to be tough.
A very tough chick.
Saya cuba, dan cuba lagi.
Tapi, bila berdepan dengan keadaan yang sama..
Saya tahu, saya masih tewas.
Saya cuba terima fakta, saya insan biasa.
Bisa melakukan kesilapan.
Orang lain pon.
Tapi, saya terkilan.
Ruang tersebut dah jadi terlalu dalam.

Saya trauma dengan manusia sekeliling..Ada lagi tak strangers yang betul-betul ada hati mulia?
Ada lagi tak insan di sekeliling, yang tak menggunakan orang lain untuk kepentingan sendiri?
Ada lagi orang yang tak dengki tengok orang lain?
mungkin kita bukan lah baik mana.
Tapi saya tak ada daya.
Daya melupakan semua ni.
Dan saya benci bila, orang dapat detect kesedihan pada wajah rahsia hati saya.
Bila fikir balik, people could detect my happiness easily. Saya lupa, wajah saya jujur.

Lahir bulan Disember; mudah ekspresikan emosi.
Maaf sebab saya jujur. Kadang-kadang, bukan sengaja. Cuma, mungkin (ini semulajadi kotttt)
Namun, orang-orang yang saya terkilan ni, lagilah tak bertanya apa-apa.
Ye, kening aku lebat. jadi nampak garang. So?
Kita dah bersama hampir setahun.
Okay,.



Kejadian semalam menambahkan tekanan.
A friend of mine said : "Dah cakap dah, wawa kuat! Tabik wawa."

Another one: "You manage to do it well"
Okay, i'll take that as a challenge.

Tetapi, ada satu cerita yang masih panjang. Dalam proses penghuraian. Tak tahu mula dari mana. Pengakhiran pun belum ada.
Cerita inilah yang memberi kesan kepada study saya. Terkesan dengan teruk.
Ke aku yang malas sebenarnya?

Masalah ini lah yang paling aku tak sabar nak lihat apa hikmahnya.
Mungkin ke aku buta hati lagi?
Clinical psychologist dah aku jumpa, mintak nasihat,.
Belum cukup membantu. Apa yang beliau cadangkan, sebenarnya saya sedang lakukan. Dan tak keterlaluan untuk saya cakap, sudah lakukan.

Kemana kau pergi, wahai jawapan?
Wawa tunggu ni....

='((((((((((((.....................)))))))))))))'=


p/s: I'm not an attention seekers.

Saya sakit dilambung ombak kerinduan . . . . T_______________________T

2 comments:

adikk said...

saya suka tang "kening teball..napok bekeng.."haha

heh bakpo nh..baloh kooo??

atiqah razali said...

wat happen actually wawa???
huhuh..sedih no baca....

xpe All is well...
ingat Allah sentiasa bersama kita....huhuh--> nasihat utk diri sendiri juga