Tabung Elektronik

Wednesday, March 16, 2011

YANG MANIS-MANIS JE



Minggu ni nak jadi baik sedikit. Lebih hangit daripada biasa, hahaha

Mode: Ustazah dalam genggaman.

"Dialah yang menurunkan kepada hamba-Nya ayat-ayat yang terang (al-Qur'an) supaya Dia mengeluarkan kamu dari kegelapan kepada cahaya. DAn sesungguhnya Allah benar-benar Maha Penyantun lagi Maha Penyayang terhadapmu." al-Hadid; 9


Bad days & good days : Both make your life great, kan?

Yaaa, begitulah.

Tak payahla down sangat.
Masalah kecik je..
Tak besar pun.

Kalau sedih, ingat je bebudak comot ni.

Kalau nak sengih sorang2 pon, ingat je bebudak ni.
Eventhough aku tahu rindu tersebut mungkin bertepuk sebelah tangan.
Sama kes nya dengan kawan2 uia kuantan.
Yes, i miss them. But i'm not sure if they miss me too? Gituuuu.

Perasaan orang. Berbezaa.
Yang feeling2 lebih, aku je., hahaha





A doc-to-be (Faiz) & businessman-to-be (Daniel)


Kalau nak cerita sebiji-sebiji pasal bebudak VI ni kan, memang uols dah muak nak muntah bagai.
Tapi, mengenali bebudak comel2 yang sedang membesar ni sangatlah peluang keemasan bagi saya untuk mengenali lelaki. Wah gituuuuu hahahaha

Yes, mungkin mereka tak comel bagi uols, sebab uols tak kenal. Kita kan bias. Sayang dan puji untuk manusia yang kita kenal saja,which is tak kena langsung dengan hadith Nabi Muhammad~

~Tak lengkap iman seseorang Muslim itu selagi dia tidak menyayangi saudaranya seperti dia menyayangi dirinya sendiri~

Mereka ni, nampak je kecik. Tapi jiwa besar. (wawa dah start daaahh..Jiwa siapa aku nak beli pun aku tak tahu. ) ahahaha




Eh, frankly speaking, they asked me about this...

"kak, saya rendah kan kak?"
"kak, saya kira pendek kan kak banding kawan2 lain?"

Dik, kau tu baru ting.3. Kecik besar kecik besar je akak tengok kau ni.
Kau tengok akak, memang la besaaaaaarrrrr. Aku kan 60kilos. Hahahaha

Masa program hari tu, anak buah group saya demam.
Penat aku hambat dia naik bilik. pergi rehat.
Dia taknak. nak tahu dia cakap apa?

"Taknak ah kak. Boleh ni. Boleh tahan lagi"
Aku cakap, takpe kalau terlepas sesi ni. Tak rugi apa-apa pun. ( Sabtu malam, lepas xplorace)

"takpe kak, saya dah besar la kak. Dah form 4"
Gulp.

Mak aih, kau besar sangat la ye? hahahaha

See, people.
Aku pun tak tahulah apasal aku tengok budak2 ni kecik. Maybe sebab nampak manja all the way. Yelah, ingat tough sangat, nama pun VI. Tapi budak form 1 aku tengok macam darjah 1 je. hehehehehe ;p Darjah 6 ke, entahlah.
Rabun ayam..


@__@ gemuuk.
Belajar banyaklah pasal diorang ni.

  1. Lelaki memang ego. terbukti pun
  2. Tetapi, ego macam mana pun, mereka tetap ada hati & perasaan.
  3. Siapa kata hati lelaki tak tersentuh, sukar lah maksud saya dekat sini.
  4. Menangis pun mereka mampu.
  5. Jangan permainkan isu mak ayah, main kepala pun jangan.
  6. Isu perempuan & lelaki kebanyakannya sama. Apa yang menjarakkan kita? -ego gender-
  7. Mungkin sukar kot bagi diorang tunjukkan kasih sayang. Yang aku perhatikan, fasi2 semangat benar komen2 dekat fb mereka. Layanan, biasa-biasa yang kami dapat.
  8. That is why aku cakap siang-siang tadi, kita rindu orang. Kita sayang orang. Tapi, kita tak tahu orang macam mana. Same goes to kawan2 la. Bukan untuk budak2 VI je.
  9. Sahsiah diorang tinggi. Aku akui itu. Kalau ada anak lelaki sekarang ni, aku hantar pergi VI je. Cehhhh. hahaha (sahsiah tak bergantung pada sekolah sebenarnya, yang penting, diri sendiri & mak bapak- in case ada orang terasa sekolah dia tak bagus kan)
  10. Aku bukan Victorians, tapi aku tetap baguuuuussss. ;D
  11. Cuma, yang aku taknak hantar pergi victoria anak2 ku nanti, semua nak memikat Bebudak CBN. aih. Seksi je aku tengok bebudak tuu. hahaha (no offense, hidayah tu milik Tuhan. Bebudak uia pun ramai je yang tak senonoh aku dengar.)
  12. Nama institusi tak menjamin sahsiah terbaik.



p/s : Apasal melalut sampai ke anak menantu ni? Ce cite wawa~





No comments: