Tabung Elektronik

Sunday, August 21, 2011


"Allah akan hancurkan hati org yang Dia sayang berkali-kali sehingga hambaNya itu tiada harapan lagi untuk dunia ini. Yang ada hanya harapan untuk Dia sahaja. Jadi, bagi yang mencari cinta Allah bersedialah untuk menerima hakikat ini."

Shared from Izatul (FB Nur Izza)

Mendoakan agar kesihatan ayahanda beliau kembali pulih seperti biasa.

Okay, itu selingan.

Aku nak elaborate sikit pasal words dekat atas. Sikit, janji!

:: Somehow, bukanlah menyalahkan Allah kerana menghancurkan hati kita. Sebenarnya, yang menghancurkan hati kita itu ditugaskan oleh orang lain. Utusan lah kononnya. Kadang-kadang kau (read: kita) cepat sentap dengan orang yang lebih rapat dengan kita berbanding dengan orang yang tak rapat.::

Contoh, kalau kawan-kawan kata kita hodoh dan gemuk, tak ada apahal. Kalau siblings atau saudara mara cakap macam gitu, kau kecut hati tak?

Kalau aku, ya. Mungkin aku saja macam ni.
Oh, contoh je kat atas tu.

Kadangkala, cercaan dan hinaan daripada orang yang rapat tersebut lebih mematangkan dan mentabahkan hati tsk tsk, untuk berhadapan dengan strangers. TRUST ME.

Kalau kawan rapat kau panggil kau binatang sekalipun, kau tak akan rasa apa sangatlah tiba tiba pergi somewhere orang jerit kau dekat kau 'Hoi! Binatanggg!!!'. Sekurang-kurangnya boleh cop orang tu gila. Kalau tak pun, kau boleh jadi sama sama gila bila kau berbalas panggil binatang dekat strangers tu. Haha . Sekali, orang tak siuman laaaa. Malu je kan?

Motif: Kalau kau buat salah, lebih afdhal kau mintak maaf. Kalau tak, boleh baca entri lain blog aku. Haha . :P



3 comments:

NurIzza said...

nice entry cik nadjwa.. wawa skrang dag "bambam" k?? huhu...

NajwaZin said...

Bukan bam bam lagi dah. hahaha bab bab (debab) :P

Anonymous said...

eh eh nape mcm sensetif jek ni. hehe. anythng u wanna share dear?