Tabung Elektronik

Monday, April 2, 2012

BERITA






Dua khabar berita. 1 penting dan 1 tak penting.

1. Yang Penting,
Tok ayoh sakit, warded in Hospital. Jangkitan kuman dalam peparu.
Mesej umi, doktor kata oksigen kurang dalam peparu akibat daripada kuat merokok.
Tok ayoh seorang perokok tegar. Sejak dari muda, sejak bekerja buruh dan nelayan.
Ya, kami asalnya orang laut. Sebelah umi asal orang darat.
Dalam periuk bertemu juga.
Campur asam keping, jadi sedap. Eh.

Umi cakap lagi, depends lah berapa lama tokayoh duduk dalam wad. Itupun mengeluh susah nak sembahyang, kena cucuk ambik darah (sakit!) Huk alohh. COmel. Aku dulu denggi pun kena cucuk jugak. Berhari tak mandi. :P Susah nak buka baju dsbg. Sama lah tokayoh dan aku. Haha Sepp tokayoh.
GEt well soon. No more nescafe and cigarrettes!
Kesian dekat mek. Takut tadi. Tokayoh demam gigil gigil. My parents pun kena patah balik (dalam perjalanan pulang ke KL pagi td)


2. Tak penting.
Saya sakit, Batuk gedik.
Batuk gedik maksud dia batuk main main.
Tapi, I tell you. Waktu malam, kalau bunyi dia macam orang sakit yang ada kena mengena dengan peparu. Naudzubillahiminzalik.
Tadi pergi klinik. Doktor check.
Kata beliau, saya radang tekak. Harap tak serius. Cuak je. Nak main radang radang.
Tengah exam ni. Assignment berlambak kena hantar this two weeks.
Jangan main.
Nanti kawan groupmate tak tentu arah. Saya pun meradang nanti. :P


No comments: