Tabung Elektronik

Saturday, December 22, 2012

RENTETAN


Sebenarnya, post ni sambungan bagi post yang hari itu.

Itu pun kalau nak tahu sambungan lah. Kalau tak nak, tak apa. 

Tak paksa. 

Update ni sebab tak nak hati terganggu lagi dah. haha 

Kang sibuk study utk exam final, sibuk lah teringat nak update blog. 
Malas ah! 

Eh, apasal garang ni? 
Not a girl, not yet a woman tak boleh garang macam ni. nanti kedut seratus. 

Motif update gambar ni buat kali kedua tak tahu lah kenapa. 
Sebab masih feeling di awan biru, I tetap baby December. 
Abaikan baby yang lain. Wah. Kekwat 24 Hahahaha



Orang tengah bentang seminar paper, boleh posing belakang lecturer. 
Lepas tu ketawa. -__-'
I'll be more sopan lepas ni. Hehehe :P
Dalam mimpi..mu

Bawah ni, Anak anak Dr. Shukran.
I sebagai babysitter kena ada bukti tunjuk tengah baby sit. 
Muka yang berdarah darah tu akan update entri lain. 
Mungkin 2,3 bulan lagi. :)

Memang sengaja pasang terbalik. :')

Okay..
Tanpa berleter panjang. Let's continue to the story. Old long story.

I was saying that, my future is related to my past.
Hati lembut bla bla.
Penyumbang terbesar dalam bidang Psikologi.

It may seems nothing much for you.
But it is something for me. At least lah.

Ada hati lembut ni memang payah.
Risau aku macam mana nak mendidik diri untuk jangan jadi lembut.
Saki kepala, fikir macam mana boyfriend nak layan aku ni?
Kang marah sikit merajuk menangis.

FOrtunately, tak pernah pulak ada boyfriend.
So, tak ada pengalaman kena marah atau menangis sebab lelaki marah.
:)

Risau lagi nih, camna future husband tahan ni?
Fortunately, tak kahwin lagi. Hahaha :P

Tapi sekarang ni, aku ada 2 attitude. Tak tahulah gandingan bagus ke tak.
1. Happy go lucky
2. Garang

Ni nama dia angin satu badan. Environment di rumah banyak dibentuk oleh aku. Wakakaka.
Bulan ni garang sikit. Abah is always nagging that I am garang to him -__-'

Perempuan, abah. Perempuan. :D

Sebenarnya, orang yang hati sensitif ni, self-defense dia tinggi sedikit.
Takut terluka.
Setuju tak?

For example, kalau Miss A (stranger) datang tiba-tiba kutuk kau.. 'Eh, asal nampak main kembang dan montel?'
End up aku akan sengih sengih buat muka comel dan jawab 'Bahagia dengan assignment sekarang'

Kalau Miss Kara (family) datang "Eh gemukk okay. Jaga makan sikit." Cakap pulak depan Miss T-Ara (family jugak), Mr. SuperJunior ( family)..
Kejap je pride kau jatuh. Bukan tu je, air mata sekali jatuh. Bukan time tu lah.
Cari tempat.

Kalau tak menangis tu, itu mungkin saudara jauh.
Buat hati batu sikit.

Ohya.
Dari kecik memang pening asal aku sorang je ada penyakit ni.
kalau kau, tak ke pening?
Pening weh.
Nasib baik tak psychopath. Naudzubillah. Apa kaitan pun aku tak tahu. hehe

Jawapannya..
(panjang nau muqaddimah)

Nah, straight to the point..

Aku ni dilahirkan di Kelantan.
Lebih tepat dan spesifik, di rumah arwah Tok Ayah umi, Kg. Tambak.
So, if people asking me, what is my origin, I would say Kelate. Even though it is just my kampung.
Tak pernah duduk/ menetap di situ.
My siblings, semua membesar di KL.

SO kalau nak kata kitorang tak mengaku KL ke Kelantan ke apa ke. Tak timbul isu sedemikian.
Orang bodoh je suka memainkan subjek yang tak ada makna.
Eh emo kejap.

Okay, since aku ni time dilahikan dulu, pakai bidan. Yes bidan. Bukan misi/ nurse tu.
B.I.D.A.N.

Aku dengan kakak aku yang baru nikah baru ni je yang dibidankan. Yang lain semua hospital.

Nak dijadikan cerita..
Umi and abah, both cerita..
Aku lah yang paling lama nak keluar dari *(dari mana kita semua datang?)
Umi cakap lama gila dia tahan sakit nak keluarkan aku.
Berat aku time tu 2.8kg sahaja.

Tapi kepalaku,. Besar! haha
Bahu pun lebar.
Rasanya dari subuh ke pukul 10 pagi kot tahan sakit.
*Masa tu tak pasti. Malas nak check surat beranak.

Lamaa kan?
Dah lah bidan. Lepas tu lama pulak nak keluar.
Tak ada ubat bius lagi. ugh.
Takut pulak nak imagine.

Oh yes. Apa kaitan jiwa sensitif dengan lama nak beranakkan aku?

Ada.
Masa Tingkatan berapa entah..
Aku tertengok Discovery Channel.
Pasal kelahiran bayi.

Ada satu scene tu, researchers atau scientists cakaplah.
Ada efek pada emosi bayi sekiranya bayi tersebut susah nak dikeluarkan.
Aku tak tahu nak explain macam mana.
The prog was so long ago.
Helpless
Tapi yang aku ingat, baby yang susah nak keluar, dalam masa yang sama, dia
ada tekanan dekat rahim yang boleh bagi efek dekat baby tu.
Wallahualam aku tak pasti macam mana benda ni boleh jadi.
Cuma researchers buat kajian, baby yang susah keluar memang ada hati lembut sedikit atau bahasa kampungnya: emotional instability.

Oh, since then. Great. Finally I found the answers. :D

Thanks Allah.

Sejak haritu aku terdetik dalam hati. Aku nak belajar pasal ni.
But then I have no idea how to get to this field.
Dekat sekolah tak ada pulak belajar benda camni. -_-'

Rupanya, dekat sangat dengan bidang Psikologi.,

Patutlah sebelum aku berkira kira nak tukar course dari Math Science (Kuantan) dulu..
Aku asyik nak pergi Psikologi.
Dah memang itu je yang layak. Nak mintak Engin, Law, Accounting, memang bukan jiwa aku.

HS ada 5 major. Aku taknak major yang 4 tu. Aku nak major Psikologi saja.
Tak nak lain.

Bila belajar dalam bidang ni, cinta tu mula datang perlahan lahan.
Memang senyap menusuk ke jiwa.

Wakakaka.

Macam tak percaya dah nak final exam next week.

p/s: Doakan aku berjaya dunia akhirat.
Sir cakap, lepas grad nanti, serve the community. Or the ummah.
So, help me :)



1 comment:

Anonymous said...

Jangan risau wawa....apa gunanye ada kawan kalau tak boleh happykan orang yg bersedih/risau/emo..kalau bende tu mmg patut kita emo, then emo same2. Wink2. Tinggal satu sem je kita ada, so we will make d most out of it. Wink2