Tabung Elektronik

Thursday, March 7, 2013

FEBRUARY'S BIG WORKS, 1ST edition


Assalamualaikum!

Hehe, buang tebiat ke hapa bagi salam.

Tapi tak apa. Siapa tak jawab masuk neraka. :D

Oh yes, post ni betul-betul ditujukan untuk anak saudara yang jauh di mata dekat di hati. NGAHAHA

She was requesting an update on my sis wedding.

Actually, if you look wisely, the title of this post shows something.

BIG WORKS; (read: bekwoh- kelantan's language/accent)

Kenapa ada S?

S tu perlu bila lebih daripada 1, atau nama dia plural. :P

My sisters, both of them are married!
Alhamdulillah. Aku je belum. (Nampak tak aku bagi hint, aku masih single) Gituhhh. Ptui Ptui

Sebenarnya, sebelum kita bercerita panjang lebar biar I ceritakan susur galur keturunan dulu.

Susur galur keturunan En. Zin & Pn. Nazipah, mereka ada lima anak.
Yang sulung, my bro. Shafiq.
Yang kedua dan ketiga, my sisters. dua dua dah kahwin. 
Yang keempat, siapa lagi jika bukan aku.
Yang kelima, anda memang selalu jumpa dia dalam blog nih, tapi tahun tahun lepas lah. Tahun ni tak banyak gosip pasal dia. Sebab dia tak hot dah. :P

 Tu je pun keturunannya, tak adalah panjang sangat. Kecoh je lebih :D

Terus terang, aku tak reti nak update wedding mana satu. HAHAHA.
Dah bekwohnya pun dekat dekat. Selang sehari.

Untuk buat engkau engkau, readers agar tak pening, ataupun migrain.. Kau baca jelah.
Tak yah stress. Aku je stress seorang seorang. Like people care (?)

Eh, tapi kita kan post entri ni sebab anak saudara request? Dia request wedding Kakcik. So we must go for Kakcik first. :)
Kak Ngah tak payah sentap. Tak payah. :P
(I think sebab gambar KN menyusul dekat FB, gambar wedding KC lembab sikit) -busy lah kengkonon.

Muqaddimah gambar:

 Ni gambar pulut tahu? Tapi bukan pulut kuning, ni pulut hijau. Pulut ni ada 3 tingkat.
Dia jadi muqaddimah, sebab it is home made!
Ummi yang bersengkang mata, saya tutup mata time Pn. N buat. Penat woihh.

Yang burung tu, My Aunties (on daddy's side) punya kerja. Comel bukan? Seperti mereka juga.
Thanks Cik Za, MCik Zah.

 This wedding was held at Restoran Nelayan Titiwangsa, a new branch near to IIUM (my study place). Things to be noted, Nelayan at TTWangsa is gone already. Rasanya dia ganti dengan yang baru nih.
Dengar kata, ramai sesat pergi restoran tasik tu.
Pengajaran untuk semua, termasuk diri sendiri..
Jangan buang kad jemputan. Jangan jatuhkan perhatian sekilas pandang.

Ramai jemputan ke sana, dan tak tahu pun kewujudan restoran ni. Dalam google map, tak ada lagi.

Untuk pengetahuan, wedding my sister ni, event pertama restoran nelayan yang baru ni.
Punya lah baru bukak. November hari tu lah.

The wedding was in Feb 2013. 


 This is complete family.
Of course among us only.

Grandpa, Granny. Abah, Umi, Bro, Sis (2), Bro In Law (2), and my younger sis.

 Ni door gift, siso (read; Kelantan's lang)


Ni Uncles, Aunties (on my mom's side).
Ready untuk tepung tawar, baling bunga rampai segala. :)

Okay, tu je gambar yang aku rajin upload.

Sambung cerita.

Dalam adik beradik kitorang, Kakcik yang kahwin awal.
She is the 3rd sib.
Dinikahkan pada 13Disember 2012, tahun lepas. Masa tu 2minggu lagi aku akan final exam. (apa motif bagitahu pun tak tahu lah haha)

Then, majlis walimah diadakan pada 10Feb 2013.
Sebab musababnya. (?)
Tak perlulah tahu. Tak penting pun.
Sebab dia langkah bendul. (?)
Tak perlulah tahu jugak.
Dah jodoh dia. Jangan pertikai kerja Allah.

Majlis sambut menantu, 23 March 2013.
Kenapa bergap-gap nih?
Jangan lah sibuk nak tahu.
Kerja dia, bukan kerja kita.

Kalau ada soalan, simpan je.
Ni aku update ni kira baik hati dah ni.

Gambar nikah, nanti aku balik, kalau aku rajin godek, aku update. Kalau tak, memang tak update.

Tapi aku sediakan video nikah, okay? (baik bukan?)

.
.

.

.

Eh, tak jumpa pula link tuh HAHAHA

Nah, gambar nikah pun okay. Tapi sekeping je.





 Gambar bawah bawah untuk cuci mata. Malas letak caption sebab nak buat assignment. HEHE :D





 The two SU(s). 
SU-Long
Bong-SU.

 Ciksu Umi and the family

 Big Family (Abah's side)

Tak cukup ramai. Ada ramai yang tertinggal. 


p/s; Jangan terkejut dan buat buat pelik kenapa gambar aku tak ada.-_-

I was super duper busy. Please hire your own photographer if you gonna be the Programme Manager for your sis's wed. 

Huwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.


 






1 comment:

EFNADIA EFFENDI said...

Yey updated! Cantiknya Kak Cik! :) Tetiba tak sabar nak kahwin. K tetiba :P Jangan lupa update yg satu lagi meh meh meh thanks update! Heeee.