Tabung Elektronik

Wednesday, March 6, 2013

FINAL SEMESTER


Aku tak sure ramai ke tak yang tahu aku final sem sekarang. Kalau tak tahu, tahu tahu kan lah. HEHE

Happy much?

Yes, I am.

Tapi, dalam hati ni dah ada satu perasaan yang hilang. Kalau kita sayang sesuatu memang macam ni kan?

Anyway, biar aku cerita macam mana sem ni start.

5th of Feb, First day of my final semester.

Kelas ada saja, itu pun pukul 3.30.
Kalau waktu zaman muda belia dulu, aku ponteng tau. HAHA.
Naughty much?
Yes, I was.

Tapi, memandangkan hidayah ponteng kelas tu memang dah tak ada, kita pergi saja.

Tambahan pulak, lecturer Psychology ni tak pernah ponteng kelas. :') Kind much? Yes, they are.
Like the students, esp me. KAH KAH

Tempat untuk budak budak berkumpul, nama dia HS SQUARE, (Human Sciences Square). Dekat sinilah kalau budak nak lepak sambil tunggu kelas, buat discussion informal, lepak makan nasi buah bla bla bla.
Tempat promosi kelab, aktiviti. Semua dekat situ.

Namun, masa hari pertama dekat situ, nak menitik airmata aku nih :D
I have not see any familiar faces that I always met  like previous semesters.

Durra, Intan, Najwa Najib...

They are already graduated, but informally lah. because our convo day still be the same, this year (in Oct) insyaAllah.

You know how much I miss my friends?

A lot.

Words can't describe okeh.

Tapi, memandangkan aku pernah melalui perpisahan yang lebih berat masa di Kuantan, aku lebih okay kali ni. Cuma sebak sikit tu ada. Aku kan sensitip. HAHA

Masa 1st week jugak busy dengan preparation my sisters wedding, yes sisters. Not sister.

Entah apa yang busy aku pun tak tahu lah, ahah. Yang lebih makannya aku. Yang lebih tidurnya jugak aku.

Okay, sambung cerita.
Itu dah topik kahwin. lari sangat dengan topik asal.

Berbekalkan dengan semangat yang masih jitu, hopefully. hehe
Hidup perlulah diteruskan, betul tak?

Just keep walking even though there is no one by you.
What keep me stronger?

My family, for sure. And, of course Allah is here.

Remember. Allah is never fade away.

.
.
.
.
.
.

.
.
.

I miss my friends, really much. Jongmal. (read: Korean word)

I guess, updating blog with this sad story won't make me happy all this day.

While listening to 2AM's song, Forgetting You. My tears could not stop.

.
.
.
.
.

Back to the topic, once again.

For this last semester, I am taking 5 subjects, as usual.
The subjects are;

  1. Clinical Psyc. (optional subj- major)
  2. Organizational Psyc (optional subj- major) 
  3. Experimental Psyc (major course- wajib)
  4. Methods of Da'wah (IRK Minor)
  5. Islamic Aqidah (IRK Minor)
Untuk pengetahuan semua, kalau nak tahu lah. Subjek Clinical bukan di-offer setiap sem. 
2tahun sekali baru ada, masalah kekangan pensyarah. Ramai yang masih di luar negara sebab masih menuntut (phD).

Alhamdulillah, rancangan untuk sambung pengajian selama 4 tahun memang berbaloi. Penantian yang tak sia-sia. 
Bukan tak mampu untuk buat 3 tahun setengah, cuma rancangan Allah untuk aku lebih baik. 
Lagipun, untuk 2 tahun terkahir pengajian, aku dah limit diri untuk ambil 15credit hour setiap sem.
memang aku pengecut tak boleh ambik 18ch. 
Aku takut tak mampu. (padahal mampu)
Aku takut cgpa jatuh gedebuk tak bangun bangun lagi. 

Dan yang lebih penting, 15ch adalah syarat asas untuk dapat sijil Dean's List. 
Aku tak pernah dapat DL. 
Mungkin setengah orang kata itu cuma 'nama'.
Biarlah orang cakap apa pun. Yang bayar yuran pengajian, tetap bapak aku. Bukan abah kau. 

So, let them see the certificate, at least once. BiiznIllah. Dengan izin Allah. Dengan usaha saya dan semua. Tolong doakan. :D

InsyaAllah, dapat DL (I will go for 4.0- insyaAllah) akan aku tampal result slip pada pintu peti sejuk rumah! HAHA
Jangan main main, kitorang ada 2 buah peti dekat rumah. Kalau perlu, kita tampal dekat pintu (tiap pintu bilik) HAHA crazy bukan? 

Tak cukup lagi?
Kita tampal dekat tiang elektrik di persekitaran Taman Melati. Hahahahaha

Exaggerate, no?

Aku dalam proses menghantar, Kpop (hard disk & mp4) balik rumah. 
Ini distraction terbesar untuk sem ni. 
-__-








3 comments:

Anonymous said...

Nape ni sedih2.. Chill ok? U shud celebrate this final sem. U r gonna make it! :) And yes, please hantar hard disk balik rumah. 100% sokong!!! HAHAHA (Gelak jahat)

Anonymous said...

Nape ni sedih2.. Chill ok? U shud celebrate this final sem. U r gonna make it! :) And yes, please hantar hard disk balik rumah. 100% sokong!!! HAHAHA (Gelak jahat)

Norlily said...

ly tau sangattt perasaan tu..Wawa..miss u meh........sarangheyo!