Tabung Elektronik

Friday, July 16, 2010

Nanny Mc Phee

Okay, mommy-mia sedang tengok Imam Muda. Ouh, minat jugak rupanya, tapi tak lama lah mommy tengok. Seminit kemudian beliau dah tutup mata, tidur.. T_T
tadi saya dan mommy sedang seronok tengok sebuah rancangan dekat tV, pasal pengasuh, mengasuh dan diasuh.

Tajuk rancangan tu, Nanny 911. Aik? macam kenal nombor dekat belakang tu bukan?
Nombor telefon bomba eh korang?AHahaha Fail kau ni wawa! Nombor telefon polis pun saya tak pasti guna nombor 999 lagi atau tak.. -_- okay,lepas ni pergi semak balik muka surat kuning (yellow page). Saya tonton rancangan ni hari Jumaat (hari ni), pukul 8.30 pm-9.30 pm di ntv7.
Saya tak berapa pasti kalau slot ni wujud atau tak sebelum ni, sebab ini pertama kali saya bukak ntv7..hahaha~ maklumlah, ada astro, lupakan yang lain. Ish3.
Yelah, kalau ada orang dekat rumah, ada yang request nak tengok berita tv3, ada nak tengok cerita hantu la, bla3. Kan? tapi hari ni penonton tV, saya dan mommy. tak ada orang lain, mungkin yang lain tak ada mood tengok skrin tV, tak tahulah saya.

Nanny 911; Pasal apa cerita ni?
~sinopsis (berdasarkan yang penonton comel ni faham); agak2 kalau tak sama dengan yang show tu nak tunjuk, maaflah.

I think this is quite a reality show. Yvonne, the nanny, macam agak ada peranan sbg kaunselor pada sepasang suami isteri ni. Dia menetap dekat rumah suami isteri ni (senang kalau saya singkatkan nama pasangan ni sbg B,cik suami dan A,cik isteri) untuk menengok keadaan rumah dengan kids (ada 6orang, tak ramai Mat Salleh ada ramai anak kan?)

* the situation is;
  • The mommy, house wife kena jaga 6orang anak - 3lelaki,3 perempuan. Si hubby kerjalah. pergi mana lagi, ya tak?
  • Anak2 dia, masya-Allah, membentak2 bila kena suruh buat kerja rumah. "Mama, i dont like to hear the sound of vacuum!" sambil menangis2. yalah, she is the eldest,(8yrs maybe) kena kemas2 rumah, bagi adik minum susu (6bulan kot) ada adik2 lain lagi.
  • yang anak dia lagi sorang, nama Mary (7yrs). kau! nakal tahu! dia pergi meniarap atas tangga, lepas tu menggelongsor turun..waduh2..hyperactive la kau ni Mary.
  • Mary ni, mak dia suruh lap meja pun taknak. penat mak dia tarik2 suruh buat jugak,.Kemudian, mak dia tarik naik bilik, tanya dia kenapa tak nak buat kerja rumah ni. Si mary ni mengamuk2 lah. then, mak dia kurung dalam bilik. LOL! kesian, siapa suruh kau malas?hahahaha (macam lah aku rajin).

No comments: