Tabung Elektronik

Tuesday, December 7, 2010

TAHUN BARU ISLAM

Salam 1 Muharram!!

Jadi sama2lah doa agar azam kita tu dimakbulkan Tuhan. Kalau nak dimakbulkan, usaha haruslah seiring dengan niat, tak cukup kaw gebang2 dekat blog and facebook. Tapi satu hape pun takdak, wawa. Not nice, people.

"Iman itu bukan sekadar bicara, bukan juga sekadar cita-cita, tetapi iman itu adalah apa yang tersemat di dalam hati, dan dibuktikan dengan amal."
Sesungguhnya:

“Tiada Hijrah (ke Madinah) selepas pembukaan Kota Mekah, tetapi yang kekal wujud hanyalah jihad dan niat. Apabila kamu diseru untuk berjihad hendaklah kamu menyahutnya.” (Riwayat al-Bukhari)

So, niatlah apa2 pun asalkan berkiblatkan kebaikan, sifat mahmudah. Insya Allah.

Sebelum 1Muharram, result pun keluar. Ingat malas nak check, tapi laju pulak tangan pergi website universiti. Poyo kan tangan aku nih! Penat aku larang. Nak jugak pergi. Haih -_-

Ingat tak entri yang INI? Sikit punya tertekan. Jadi tak mengharap banyak pun result kali ni.
Usaha pun tak banyak. Lepas check semalam, rasa terkujat pun ada. Tidur tak hengat, padahal exam esok. Memang ^&(^%^.

Baguslah sem lepas. Mengajar aku berusaha tahap tak ingat untuk sem-sem yang bakal datang.
Sebenarnya, result taklah teruk. Err.teruk sebenarnya. Sebab jatuh. Tapi lega sebab masih dalam lingkungan 3. Gpa turun, 2.9 -______________-

AINI said;

Haa! Dengar tu. Kena sedih! jangan gembira tahap tak ingat ok.
Hey, saya pelajar suka study last minute taw.
Walaupun ada 3midterm fail, (please do not tell my momma! aku sepak kaw kalau kau buat hahaha) tapi alhamdulillah rezeki sgt menyebelahi saya. 2 subjek dapat C+, 1 lagi dapat B.
Teruk la prestasi kali ni. Tapi tetap percaya pada diri sendiri sebab dapat skor untuk final.
Kadang2, saya terfikir, aku ni betul ke last minute punya student? Ataupun, result akan berganda2 jadi hebat kalau usaha lebih AWAL & KONSISTEN?
Saya cabar diri saya untuk jadi kategori yang ke-2 ni. We will see then. Lepas tu kita jumpa entri pasal result tahun depan pulak.Hehehe. =P

Sebelum exam, saya emel2 dengan sir english. Lepas tu, dia bagi ni haaa.!!

Hey!! Aku suka! Aku suka! hahaha. Dapat B+ untuk BI memang best. Tambah2 dekat UIA nih.
Hanya student UIA jelah tahu struggle macam mana english dekat sini
~ Eleh, english susah ke, kau yang bengap BI ea wawa? ahahahaha ~ hey pape jelah okayyy!! =P

Doa jelah banyak2, buat yang terbaik. TERBAIK. TERBAIK. TERBAIK.

Harap tak gebang je lebih. Kalau niat, mesti buat.
Tetiba teringat aku belum habis qadha' puasa lagi. Hahaha 1hari je lagi tinggal. Err, anda semua dah habis ye?

2 comments:

camellia a.k.a came said...

congrates wawa =)

NajwaZin said...

tQ camey =)
result tak gempak sgt pon..kecoh je lebey =p

tp risaw sbb da turun..hhuhuhu