Tabung Elektronik

Saturday, March 12, 2011

WE ARE RISK-TAKERSSS

You know what people? Once you have your own blog, you are risk taker.

Why baby why?

Sepanjang saya menjadi penulis tersohor di gelanggang blog saya sendiri, saya ada menerjah ke beberapa butir blog (termasuk ddalam kalangan rakan-rakan mahupun orang luar, yakni tak pernah kenal di alam realiti.) saya dapati ramai yang menulis blog untuk:

  1. berkongsi cerita, pengalaman dan apa-apalah.
  2. melepaskan perasaan yang terpendam.
  3. melepaskan kata-kata cinta (so far yang ni saya belum buat lagi. Bakal) ;p
  4. bagitahu semua orang yang dia stress, jadi pelajar psikologi. ha ha ha ha aku lah itu. (taklah. semua orang pun stress)
  5. Ketidakpuasan hati pun bagitahu dekat blog.
  6. kongsi gambar yang kita pergi melancong, yakni makan dengan keluarga, rakan taulan, makan dekat kedai mahal, murah, sederhana, semua ada dalam blog.
Kenyataan di atas ni, kita kongsi, bukan?
Saya lakukan apa yang anda lakukan..

Sebab, kita serupa. 1niat yang sama, kita 1 Malaysia. hahahaha Okehhh. Fun wawa, fun.

Uols, uols tahu tak kenapa uols ni risk-takers? including me..

Yea, it is true the fact that, BLOG INI AKU YANG PUNYA BUKAN NENEK KAU PUNYA.

Tetapi tuan-tuan, (maklumlah, readers aku lelaki je.. Takde perempuan.) eh eh eh.

  • Rakyat Malaysia ni berjiwa sensitif babe.
  • Kita cepat terasa. Mungkin tak bagi blogger handalan macam saya (hah, yelah. handal lah sangat kan. hahaha)
  • Tatasusila perlu jaga babe. Bukan masalah *BLOG INI AKU YANG PUNYA.. (okay kitorang dah baca dah tadi ayat atas wawa, tak yah ulang)*
  • The issue is, you publish your own words. Orang boleh baca ( the main purpose anda buat blog, memang nak bagi orang baca punbaka..) Kalau ada orang terasa, habislah. matilah blog kita kalau dia bakar. Boleh bakar ke masalahnya?? Hahahaha
  • I mean, dia tulis komen guna ID _Anonymous_ which is macam ala, tahu jelah kan, taktik2 pengecut gituuuu. Mungkin dia menjaga saham ke, maruah ke. Mungkin nak merendah diri, nasihat secara sembunyi2 or whatever. (i.e: Hey, kau bajet kau baguz ke?)
  • tapi, kadang-kadang tu, wawa rasa penulis pun perlulah jaga bahasa masing2. you know what i mean? kita suka kritik orang, secara belakang2 (tambah2 bila kita emosi) (i.e: tiada manusia yang lebih fuck berbanding dia) eh eh.
  • Bila kita larut dalam emosi, mulalah kesalahan orang kita letak dekat depan. Kesalahan kita?? kita letak jelah belakang bontot gajah afrika (The biggest animal on the wonder land) ha ha serius la weyh.
  • Jangan macam tulah. Kesian orang lain, dia takde blog. Dia tak boleh lawan. (eh eh)
  • Kan senang, jika update ketika emosi tenang (macam saya sekarang) ;p kita sakit hati dengan 1001 perkara lepas. It's not fair untuk judge orang senang-senang ikut hati kita.
  • take your time, people. think deeper. semua orang buat kesalahan. don't expect kita ni sangat sempurna. Kita akan menulis dengan berhemah ketika emosi kita stabil dan tenang. we will get win-win situation.
  • KITA BERNASIB BAIK, SEBAB KITA ADA BLOG. kesian orang takde blog. Nanti kalau dia buat blog, habislah, tak popularlah blog yang sedia ada tu (blog korang, bukan blog haku) hahahahaha
  • kalau kita tak sedia dikritik, dikutuk. Please! jangan ikut hati dan perasaan kita untuk menulis.
  • Dan, kalau blog anda tu memanjang kutuk orang, macam andalah manusia paling sempurna (even you didnt say so!!) nampak benar bias puan-puan & tuan-tuan.
  • maka, terjadilah fenomena KETIDAKADILAN di sini.
Belajar menghormati orang lain.

Kalau kes tegur-menegur terjadi dalam alam maya sahaja... Apa nak jadi eh dengan alam realiti?

Kita sibuk tegur kesalahan orang melalui blog, kita anggap orang akan baca blog kita dan insaf. (bertuah lah kalau orang nak baca. Kalau tidak?) Tolong fikir ye bloggers.

p.s: Kita (manusia-manusia including me, kita akan lagi down kalau kesalahan kita ditegur melalui sembunyi-sembunyi. BERTERUS TERANGLAH. Kalau tak jalan jugak, cari orang tengah. Tak jalan jugakk????
Haaa. meh sini. Ce cite dekat akak. Meh akak nasihatkannnnn! hahahaha)

Ingat tuu. Sekeras mana pun kita, dalam hati ada ladang teh. waaahh!. ;D (merepek nau)

Sekadar peringatan. Luah mana yang patut. Cakap bila perlu.

Ni tak, asignment berlambak, sibuk update blog. Ouchh. Apasal aku terasa niiii?

Simple, ni peringatan untuk diri sendiri.

nasihat rambang, untuk perbuatan rambang yang saya sendiri pernah lakukan. Tak semua saya buat. Tapi ada.

peribahasa: Kuman di seberang sungai nampak, gajah afrika di tepi mata tak nampak yeeee??

hahaha, okay. memang dapat c+ buat karangan guna peribahasa macam ni. -_-'

3 comments:

[.ika itu aku.] said...

ika cm ad terase gak ni wawa...haha
terase yg keje tgh bnyk tp blh main2 lg ni..huhu

atiqah razali said...

good wawa.....heheh....betol2...

NajwaZin said...

ika itu aku: pesanan utama dari penaja untuk wawa je. hahaha
ika bagus! cari duit sampingan lagi
masa cukup terisi..

atiqah R.: heheh..betol yee? biasa buat ehhhhh? hahaha kiddo!