Tabung Elektronik

Friday, July 27, 2012

7RAMADHAN

It is 7 Ramadhan today, isn't?

Yet, I just read a few pages of Qur'an. Not too much. Pity me. Lazy me.

Esok Allah lazy nak masukkan aku ke syurga baru tahu. T__T

Anyway, sesiapa yang sudah sampai half of Qur'an, Alhamdulillah. :) Semoga saya rajin ke arah itu.

Dah 7 Ramdhan, menghampiri 10 Ramadhan.


Mengimbas kembali hari check result exam. 24/ 26 June 2012. If I am not mistaken eh.

The result was really great. Supposedly I have to tell this to my own blog because (apa yeh?)..

I was naming Daddy's Daughter to Dean's List Student. :)

Nanti bukak sem I will change it again. As long as I am a student, forever will be. Even we are gonna be parents, still we are students kan? Need to learn, learn till the end of our life.

Sambung pasal keputusan peperiksaan.

Tidaklah cemerlang. Tidaklah Dean's List.

Aaaa. Sedikit kecewa gundah gulana. But I did try my best. Allah dis the rest.

Selama-lamanya I would say my effort is not enough.

Bukan tak bersyukur dengan result tetapi when we did our best, dah dapat result, kita masih tahu bahawa
kita sentiasa boleh melakukan yang terbaik lebih dari ini.

Lagi 0.3 GPA nak dapat Dean's List. The journey is still far I guess. You guess so kan? I know I know.

Namun masih gembira sebab dapat 2 butir A untuk subjek core course.

Aku pernah berfikir dan terfikir bahawa dapatkan A untuk subjek Psikologi adalah macam hampir mustahil.
Perlu kegeniusan yang jitu.

Trauma dari Bachelor of Mathematical Science agaknya.
Last sem adalah result tergempak yang pernah saya dapat.

English dapat A-.
Cuba selami perasaan, aku tak pernah dapat A dalam mana mana peperiksaan.

UPSR-B
PMR- A lah. But it is PMR.
SPM- B3 rasanya. We dont have plus + , minus - yet that time.

Matriks UIA punya BI is scary. Takut okeh,. Seingat aku lah, aku dapat C+ pun dah bersyukur Alhamdulillah.

Janji tak fail.

Aku ni bodoh english. Satu zaman dulu lah.
Memang dari zaman sekolah rendah. Bijak tak? Kecik2 dah pandai benci subjek English.

Serius, aku selalu kena marah dengan cikgu BI sebab tak buat homework.

Cinta aku lebih terarah BM, bahasa Melayu. That's why kau akan jumpa ayat skema dalam blog ni.
Tapi jarang ah. Because the rojak language is conquering me. Wahaha tak klakar.

Orang lain citacita dulu dokter k. Taknak kalah.
Aku cita cita masa Darjah 3 is jadi cikgu BM. Kau mampu ke?

Serius cinta tak berbelah bagi. Exam dapat 100 markah okkk. Cikgu letak paper aku atas sekali. Lepas tu ada mamat ketua kelas, nama Adam kecoh2 kan. Ya, dia uni mate sekarang., Sama dengan aku dekat UIA.


Sepanjang persekolahan, menengah dan rendah, aku pegang rekod. Asal buat esei je aku paling tinggi markah. HAHA  Kalau ada orang kejar markah aku untuk next ujian, aku kejar orang tu balik. Sampai kau tak larat kejar lah senang cerita.

Masa darjah 6, aku ingat nama cikgu BM aku. Cikgu Rosli. Dia kuat merokok ok. Bibir hitam lepastu smokers kan cam ada cigar punya bau kan. Jantan mesti tahu pasal ni.

Tapi tak kisahlah. Aku ni cepat sayang cikgu2 BM aku. Because ye lah, dah namanya skor paper dia. Cikgu tak pernah marah. Cuba cikgu BI. Aku maki dalam hati. HAhAHAHAH

Cikgu Rosli ni suka gurauu. Ada satu masa tu, nak pulangkan paper ujian. Dia sebut markah yang tinggi tinggi je kot. Tak ingat.

Tapi tetiba tang paper aku dia sebut jugak. Markah 68. Hoi, apasal cikgu sebut?

Sekali pergi ambik 86 sebenarnya.

Aku sedih dah time tu. Apasal rendah pulak ni..

Yang bestnya, tak jadi kawan kawan aku berbangga, haha haha haha

Lepas tu stress pulak sekarang apasal aku tak jadi cikgu (BM). 

Ini semua sebab kerajaan punya pasal kecohkan bahawa perlukan tenaga kerja dalam bidang Math and Science. my parents dah bising2 kena pergi for Pure Science punya bidang. Aku dulu mana reti luah2 perasaan. Masa tu dah hampa gila tak tahu nak buat apa. Tapi tengoklah sekarang. Dah kebanjiran cikgu Math & Science pulak. Kalau aku pergi buat Ijazah Bahasa pun takpa.

Boleh buat novel. Goreng goreng readers tapi dapat duit. Alahai. Comel sangat. :P


For your info, aku ada dua cita cita dulu.

Dalam biodata akan tulis cenggini// Cita-cita: Guru atau Doktor.

Menyampah kan? Mentaliti anak anak Malaysia. Semuaaaaaa nak jadi doktor. Memang annoying aku bila terkenang cita cita ni Haha
Pandai kemain bercita2, belajar nye malas. Dan I changed my school. Transferred to Teknik kan. So ada banyak perkara yang bukan ke arah kedua-duanya.

Tak ada rezeki. 

Pasal english, aku mula bercucuk tanam Minat untuk subjek ni lepas masuk UIA.

One of the reasons aku rasa sukacita masuk uia sebab parents bagitahu english akan jadi bagus.

It's proven. Bagi aku lah. Tak tahu orang lain macam mana. I suggest adik2 yang sedang SPM atau akan SPM masuklah uia. Ni iklan bukan uia bayar.  Tapi inisiatif best student (wah perasannya kau!)

Padahal dapat C+ je BI tadi kakakaka.

Jika tak layak masuk uia, mesti aku blogging guna bahasa Melayu purba. Which orang zaman sekarang found it as lame.

Ah, bahasa Melayu mana pernah lame bagi aku. Tapi kalau kerajaan martabatkan jawi lebih bagus.

Korea bangga dengan hangul nya. Why not kita kan?

Sayang lah kalau lupus harta ni.

Aku ni, kalau boleh blogging guna jawi pun aku buat!


p/s: Tetiba aku mengantuk.




No comments: