Tabung Elektronik

Thursday, July 26, 2012

RAMADHAN, DAN SEJARAH YANG BERULANG


Bila ramadhan, aku suka perhatikan orang orang. Since aku keluar malam untuk tarawih je, tak pulak keluar siang. Hibernasi. Wahaha

Untuk tarawih..
Kenapa orang tua suka marah kanak-kanak yang duduk saf depan dia. Ulang suara, DEPAN DIA.
Like seriously tak perlu marah. Kau datang lambat, kau lah blah pergi belakang. Ni boleh herdik budak2 (datang secara geng, taklah budak sangat) Mungkin baru darjah 2@3. Atau lebih tepat lagi budak2 ni tak akan berjoget terhuyung hayang depan dia.

Aku tak faham dengan perangai makcik makcik bongkak ni. Diorang yang mencekik kat rumah lama lama. Datang lambat kecoh kecoh, please lah. Aku taklah emo sangat kalau dia cakap elok elok. Ni memekik. Aku tampar kang.
Elok cantik mulut, esok bukak puasa makan cendol je kang ahahaha

Itu baru satu kes.
Ada kes lagi. Jangan risau. Aku observer yang gempak. haha

(kes tahun lepas)

Ada pesen makcik makcik yang uzur ni, (fine, bukan nak condemn mereka uzur duduk atas kerusi. Tak).

Yang tak bestnya, dah lah duduk atas kerusi, lepas tu duduk tu betul betul tepi kipas. Setiap malam macam tu. Alahai, macam dia seorang je panas. Kot kalau dia duduk barisan lagi depan 2 baris pun still dapat kipas jugak. Cuma perangai. Kalau kecik takpe jugak. Dapatlah orang sebelah rasa. Ni ngadap dia sorang k.

Ni pun ada geng. Duduk 2,3 orang sekali.
Tahun ni tak nampak fenomena ni sangat sebab aku nampak ada makcik tu duduk dekat kipas berdiri sorang dia je. Yang lain aku tak tahu. Solat kat surau lain kot.


Kes yang ke3.

Ni dasar orang masjid ke, ajk masjid ke aku tak kenal sebab aku memang pergi masjid untuk tarawih je. Masjid lain yang aku pergi dengan acap kali pun adalah masjid UIA. Tetiba rindu. Kau, nak tahu, sembahyang tarawih situ boleh menggigil kepala lutut tahu tak. Imam baca surah bagi khatam Qur'an okeh. Peluh peluh jangan cakap.
Basah baju jangan cerita.

Ewah cam pantun pulak dah.

Eh sambung cerita.
Yang satu geng makcik makcik ni (takkan aku nak cerita pasal pakcik2 kot?) Aku sembahyang dekat makmum muslimat. Bukan dekat muslimin haha (fine tak klaka)


Geng ni satu hal. Sibuk la suruh orang pergi depan. pasai apa?? Pasai depa nak bersandaq ke dinding. Kebetulan pulak kipas siling atas kepala betul betul. memang sedaplah solat situ. tapi ai tak pernah solat situ. ai x cukup tua xpayah nak bersandar sangat!

Kita semua pergi masjid bukan untuk bersandar okay?

Jemaah dekat belakang sangat lah tersumbat macam sardin. Sebab nya geng makcik ni taknak gerak. Boleh? Orang belakang tak nampak tau kalau tak pergi depan.Kira tempat depan sebelah kiri ada dinding. terselindung. Siapa yang rajin pergi depan baru nampak. Kalau tak selamat bersempit-sempitan lah dekat belakang.

Orang belakang tak boleh dipersalahkan. I blame those old girls.



No comments: