Tabung Elektronik

Thursday, July 26, 2012

TAZKIRAH RAMADHAN

Dibawa khas untuk anda,

Ditaja oleh: Daddy's Daughter. Warghh!

Kalau terasa ingin kecewa, tapi belum apa apa dah kecewa dulu. Dengar sini.

Teruslah bergerak, hingga keletihan itu lelah mengikutimu
Teruslah berlari, hingga kebosanan itu bosan mengejarmu
Teruslah berjalan, hingga keletihan itu letih bersamamu
Teruslah bertahan, hingga kefuturan itu futur menyertaimu
Hamba Allah tidak pernah berhenti di persimpangan
Hanya ketika bertsmu dengan-Nyalah, waktu-waktu untuk beristirahat.

Pang sedas dekat aku. Aku ni istirahat je memanjang. Koreaaa semedang.
Cepatlah sem mula. Bosan duduk rumah. Memang lah best. Tapi aku terlalu membuang masa. Daripada buang masa, baik aku belajar.

p/s: Dipetik dari buku 'Cahaya atas cahaya' nukilan Oki Setiana Dewi. Quote dari Ustaz Rahmat Abdullah.

Aku baru baca 2 muka surat. Dah jumpa perkataan hebat. This book seems to be very good. :)

1 comment:

Anonymous said...

ya..tulisan ustaz rahmat abdullah......................smpat jugak si oki cedukkan....